Nekromanti Eon bra för nybörjare?

BaRcA

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
170
Location
Kalmar, Lindsdal
absolut! det är lätta basregler som man senare kan utvidga med Frivilliga regler! mkt nybörjarvänligt anser jag!

BaRcA - Överlever någon ett äventyr så gör jag det
 

Alikzus

Veteran
Joined
23 Jul 2001
Messages
71
Location
Stockholm
OK. Jag och min kompis har bestämmt oss för att börja rollspela med EON. Spelet är redan beställt från simonspel.com och bör väl komma nästa vecka. Så ni kan se detta inlägg som avslutat.

[color:blue]/Alikzus /images/icons/smile.gif</font color=blue>
[color:green]"The truth is out there!"</font color=green>
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
smygreklam. [NT]

tror inte att nån bryr sig =)

"kärlek är 15 sekunders underbara ljud -Johnny Rotten
"nature is a whore" - Kurt Cobain
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: smygreklam.

Tror du har ganska rätt där - efter den första omgången inlägg då han undrade om han skulle köpa Eon eller DoD6, och några av oss svarade att Eon nog är bättre anpassat för lite mer erfarna spelare än för nybörjare, gick han hit och sa att "alla bara klankade ner på Eon". Jag misstänker att han egentligen hade bestämt sig redan innan.
(Noterar fö att de flesta här sa ungefär samma sak som jag sa då - att det är ett bra system <I>sen man har blivit van med det</I>.)

--
Åke
 

Alikzus

Veteran
Joined
23 Jul 2001
Messages
71
Location
Stockholm
Re: smygreklam.

Visst, jag var säker innan jag lade in inlägget. Men sen ändrade jag mig nästan till DoD6, Rosen hade väldigt bra argument. Men som kom några bra argument för Eon. Dessutom tyckte min kompis att vi skulle ta Eon. Jag vet att många säger att Eon är svårt att lära sig, men nu har jag valt det och blir tvungen att lära mig det... det ska nog gå. DoD6 kan man alltid skaffa någon annan gång...!

[color:blue]/Alikzus /images/icons/smile.gif</font color=blue>
[color:green]"The truth is out there!"</font color=green>
 

Alikzus

Veteran
Joined
23 Jul 2001
Messages
71
Location
Stockholm
Re: smygreklam.

Men det att jag sa att många klagade var att jag ville veta Eon spelares åsikt, inte andras som kanske t.o.m rekommenderade Gemini, då det var mellan Eon & DoD6 jag hade tänkt välja. Jag gjorde ju faktiskt likadant på DoD forumet för att få veta DoD spelares åsikter om nya DoD6 som nybörjare rollspel. Sen om mitt val med Eon var riktigt kan ju säkert diskuteras, men som Rosen verkar tro har jag inte gjort detta för att jävlas, jag kunde inte helt enkelt bestämma, samt visste jag inte så mycket, så jag tog hjälp av erfarna(re) rollspelare. Det finns nästan lika många åsikter om sånt här som spelare/spelledare, det brukar bli så. Jag och min kompis har t.ex. våra små diskussioner då det gäller våra motorcyklar (125:or) och motorcyklar i allmänhet.

Jag måste dock tacka för allas svar på mina inlägg ty de har, trots allt vad Rosen tror, varit för stor betydelse i mitt val. Var i stället glada för att några fler har valt denna hobby, vi är trots allt 3 (troligtvis 4) pers.

[color:blue]/Alikzus /images/icons/smile.gif</font color=blue>
[color:green]"The truth is out there!"</font color=green>
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Behåll ditt öppna sinne :)

Jag måste dock tacka för allas svar på mina inlägg ty de har, trots allt vad Rosen tror, varit för stor betydelse i mitt val. Var i stället glada för att några fler har valt denna hobby, vi är trots allt 3 (troligtvis 4) pers.

Jag hoppas bara att ditt val av spel inte får dig att omvärdera ditt val av hobby. Om du blir missnöjd med Eon, testa gärna något annat spel. Eon är inte representativt för hobbyn som helhet (vilket inte _behöver_ vara negativt ;)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
När du ska välja någonting..

Välj inte på argument, övertala inte dig själv till vad som är bäst. Köp det som du är MEST sugen på. Det är bäst, lovar! /images/icons/smile.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Vad?

Rollspel hade en boom för länge sedan, under mitten av åttiotalet (med DoD, som på den tiden var väldigt _väl_ anpassat för nybörjare). Den graden av nybörjande och publikstorlek har hobbyn sedan dess aldrig återuppnått vad jag vet. Dagens svenska marknad är minimal i jämförelse.
(Disclaimer: detta baseras enbart på hörsägen från "proffs" inom industrin, om någon vill rätta mig med hårda siffror är jag bara tacksam :)
 
Top