Eon Eon 4 klippspindel regelfrågor

Lukas

Mannen i Gult
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,770
Location
Huddinge
Först ifrån standard vändning tabellen
Varelsen kommer i fördelaktigt läge. [Nästa runda
har varelsen +1T6 på sin attack.]

Hur är det här tänkt att fungera?
De flesta fall kommer ju en varelse som varit försvarare och får skada emot sig vara försvarare även nästa runda, betyder det att detta reslutat då gör ingenting då?

.
Går ej att utmanövrera: Spindelns många ögon, dess
snabbhet och många ben gör att man inte får någon
bonus för numerärt överläge (se sida 174) gentemot en
klippspindel.

vad räknas som bonus för numerärt överläge här?
om en klippspindel slåss emot tre fiender räknar man dem som tre separata strider så att gruppen inte får övertag, eller vilka bonusar pratas det om här?
 
Last edited:
(1) Om spindeln använder Kontring som försvarstaktik kommer den likafullt att bli anfallare.
(2) Det avser det +1T6 i Reaktion som numerärt överläge ger, så vitt jag förstår.
 
2. Gäller även färdigheter, inte bara rekation, samt oavsett hur många fiender du slåss mot.
 
vad räknas som bonus för numerärt överläge här?
om en klippspindel slåss emot tre fiender räknar man dem som tre separata strider så att gruppen inte får övertag, eller vilka bonusar pratas det om här?
Som jag förstår det får man inte bonus för numerärt överläge alltså +1T6 på attacker och reaktion. Man delar upp inte upp det i tre separata delstrider, utan man använder sig av reglerna för ensam mot flera motståndare. Dvs spindeln slår ett försvarsslag som gäller mot alla motståndare.
 
Det är inte helt tydligt eftersom delen du ska läsa på sida 174 är "Flera mot en". Som de andra sagt gäller bonusen alla färdighetsslag och Reaktion. Men mot spindeln får man alltså inte denna bonus.
 
Last edited:
Back
Top