Nekromanti Eon 3 i roll20?

Kefrens

Veteran
Joined
10 Jul 2019
Messages
3
Hallå allesammans. Länge har jag försökt att hitta ett sätt att spela Eon 3 över nätet då min vänkrets är spridd över ett stort område. Jag hittade ett Ob-script tack vare det här forumet men misslyckades i att hitta ett formulär för den tredje utgåvan av spelet.

Finns det någon här som är kapabel till att hjälpa mig, som helt saknar HTML/CSS/Java kunskaper, att konstruera ett formulär vi kan använda?

Tack på förhand!
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Hmm Vi spelade Eon mycket över roll20, men vi körde Eon 4.
Hade massa script till det som jag faktiskt har sparat men som jag inte kommer ihåg så mycket längre hur man använde. Får sätta mig in i det igen tror jag.

Om du skulle önska switcha till fyran så kanske det finns bättre möjligheter?
 

Kefrens

Veteran
Joined
10 Jul 2019
Messages
3
dancodan;n329477 said:
Hmm Vi spelade Eon mycket över roll20, men vi körde Eon 4.
Hade massa script till det som jag faktiskt har sparat men som jag inte kommer ihåg så mycket längre hur man använde. Får sätta mig in i det igen tror jag.

Om du skulle önska switcha till fyran så kanske det finns bättre möjligheter?
Jag undviker gärna att flytta över till Eon IV då jag redan har en massa fysiska böcker för den tredje utgåvan. Att köpa in en massa nya böcker är inte särskilt attraktivt, även fast mängden resurser för Eon IV i roll20 på det här forumet är nästintill en gudagåva, såsom script för Ob-slag som jag nu använder. Om du har några extra script som kan vara användbara för mig så får du gärna dela med dig!
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Skicka mail till mig på dancodan@gmail.com så kan jag skicka tillbaka de script jag har.
Jag satt med några kodare och försökte skapa väderscript och händelsetabeller, men det är ett projekt som är lagt på is.
Men jag kan dra över det jag har så får du se vad du kan använda
 

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
221
Location
Norge
Kefrens;n329490 said:
Att köpa in en massa nya böcker är inte särskilt attraktivt
Det er jo ikke noen bøker som er erstattet i Eon 4 (utenom muligens magiboken og krigerboken når de kommer ut).
Jeg tenker på Eon 4 som mer som et "grunn regelsystemet", og jeg bruker fortsatt alle bøkene til Eon 3.
Jeg tviler på at de kommer til å erstatte noen av "kampanjebøkene".

Men jeg synes at krigerboken og magiboken virker ut til å være veldig gode erstattere av de tidligere bøkene :)
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Ja jag körde med EON 4 regelbok och hade samtliga EON 3 moduler till det.
Man behöver inte köpa nytt, man bara bygger på.
 

Kefrens

Veteran
Joined
10 Jul 2019
Messages
3
Jag uppskattar era åsikter och respekterar dem, men jag vill inte lära mig en annan version av samma system. Tack vare de resurser jag hittat här och de scripts som Dancodan skickade mig så sparkas min nästa kampanj igång nästa vecka. Hype!

Tack igen.
 
Top