Ensamma Vargens framtid?

MathiasL

Veteran
Joined
1 Mar 2023
Messages
3
Hur ser det ut med äventyr, tilläggsregeler etc. till EV? På EV´s hemsida är senaste uppdateringen från 2018, då även Expert/Magnamunds Hjältar borde ha kommit ut? Har någon koll på utgivningsdatum eller har Åskfågeln lagt EV på is?

Tog kontakt med Åskfågeln via EV´s hemsida, men har inte fått något svar.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Det ser nog så där ut, faktiskt. Har vid enstaka tillfällen fått kontakt kring EV och har svaren varit svävande, i stil med "Det kommer i framtiden." Det är synd, för jag gillar äventyren och hade gärna sett en översättning av "Heroes of Magnamund" för att göra spelet mer intressant. Nåväl, den som väntar på något gott och så vidare.
 

Donnydingel

Extrem nybörjare
Joined
17 Jul 2022
Messages
18
Location
Sundsvall
Lirade början på Ensamma vargen rollspelet idag, var väldigt lättsamt och roligt. Inte alls svårt att få in grabben i det, och inte svårt för mig att förstå heller :D. Det är fem äventyr som finns förutom det som följer med i boxen?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Någon sorts konverteringsguide plus spelvärldtips till nya DoD känns som en no-brainer.
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
204
Lirade början på Ensamma vargen rollspelet idag, var väldigt lättsamt och roligt. Inte alls svårt att få in grabben i det, och inte svårt för mig att förstå heller :D. Det är fem äventyr som finns förutom det som följer med i boxen?
Kul att det gick bra och att grabben gillade det!

Jag tror att det är fem äventyr som finns i tryck. Det fanns ett tidigare som heter Efter konstens alla regler, men det verkar vara slut i tryck. Om du använder sökvägen för Fenix-artiklar så finns det en hel del små äventyr att hämta där också. Om du orkar översätta lite rekommenderar jag Terror of the Darklords till engelska utgåvan (från vilken jag också rekommenderar Heroes of Magnamund, där fler spelbara klasser finns). Det krävs lite pill, men det är helt klart värt för att kunna fortsätta spela EV.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
508
Det rollformulär som finns att ladda ner på hemsidan är inte samma som i boxen (som är bättre), vilket är synd.
 
Last edited:

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
Det ser nog så där ut, faktiskt. Har vid enstaka tillfällen fått kontakt kring EV och har svaren varit svävande, i stil med "Det kommer i framtiden." Det är synd, för jag gillar äventyren och hade gärna sett en översättning av "Heroes of Magnamund" för att göra spelet mer intressant. Nåväl, den som väntar på något gott och så vidare.
Magnamunds hjältar ÄR faktiskt översatt, eller så är jag knäpp i bollen. Jag har distinkta minnen av att jag översatt en herrans massa olika klasser och jobb från Mörkerländerna ner till Silverstjärnas ö (överdrivet). Men det tar väl tid att få ut det också, och vad jag vet så sålde inte rollspelet så himla bra. Det kan iofs vara gammal information (den är säkert 6 år gammal), så det kan ju hända att det har tagit fart.
 
Top