Presentation Ensamma vargen

Bjarka

Veteran
Joined
18 Jun 2026
Messages
10
Location
Uppsala
Utpräglad soloist men skulle gärna spel med andra om/när tillfälle ges.

Figurspel: Pillage, Baron's War, Bolt Action, Spectre Operations. Ibland är det roligare att göra terräng än att bygga och måla figurer.

(Solo)rollspel: Just köpte Drakar&Demoner (hade det som ung i mitten på 80-talet men var svårspelat solo då kompisarna var svårflörtade, men Ensamma Vargen-böckerna slukade jag) och har Dolmenwood på inköpslistan. Annars har jag gått från Dungeoncrawlers som 2D6 till mer klassiska rollspel nu. Äger Coriolis, Twilight2000 och Forbidden Lands.


En positiv sak med rådande tid är de enorma resurser som finns tillgängliga: YT-kanaler för solospel, figurmåleri, kreativa terrängskapande, böcker för och om allt relaterat. Tyvärr har forum likt dessa försvunnit de senaste 20-30 åren - allt är på Discord vilket i och för sig är "same same but different" :P
 
& Kika in på discorden Vrållådan vetja, och snacka rollspel!

 
Back
Top