Risk 300 kommer för sent för man ska hinna tjäna in de pengarna mot övriga töjmål?
Usch ja, det känns lite jobbigt just nu. :-(
Men vi snackar internt hur vi kan göra för att få till det så att alla bli nöjda, just nu är dock 250 000 det som hägrar.
Risk 300 kommer för sent för man ska hinna tjäna in de pengarna mot övriga töjmål?
Instämmer med allt detta.Jag skulle nog se att Hårdpärmar läggs mycket tidigare om ekonomin för projektet tillåter det, typ direkt efter kampanjäventyren. Svårt att motivera priset för mjukpärm, tyvärr. Även risk med sena avhopp om Hårdpärm inte nås, eftersom sådana här projekt nästan förutsätter bland målgruppen.
Märkband för mjukpärm, njae. Sådant funkar bättre till hårdpärm, så kasta om ordningen där också, dvs efter hårdpärm, inte före.
PS Isbarbaren känns som ett något ’tunt’ och fiktivt töjmål, som borde vara med från start.
PPS Sedan skulle jag ’tona’ ned Klooner o de mer udda inslagen rent visuellt i marknadsföringen. Fattar att de varit med i någon senare solobok, men de sticker ut i en annars klassisk fantasymiljö, där jag tror att det är vad man vill åt som backare.
Jag skulle nog se att Hårdpärmar läggs mycket tidigare om ekonomin för projektet tillåter det, typ direkt efter kampanjäventyren. Svårt att motivera priset för mjukpärm, tyvärr. Även risk med sena avhopp om Hårdpärm inte nås, eftersom sådana här projekt nästan förutsätter sånt bland målgruppen.
Märkband för mjukpärm, njae. Sådant funkar bättre till hårdpärm, så kasta om ordningen där också, dvs efter hårdpärm, inte före.
PS Isbarbaren känns som ett något ’tunt’ och fiktivt töjmål, som borde vara med från start.
PPS Sedan skulle jag ’tona’ ned Klooner o de mer udda inslagen rent visuellt i marknadsföringen. Fattar att de varit med i någon senare solobok, men de sticker ut i en annars klassisk fantasymiljö, där jag tror att det är vad man vill åt som backare.
För övrigt, det står att Ensamma Vargen ska komma till engelska senare. Är detta något som är högt prioriterat så att säga?
Jag skulle nog se att Hårdpärmar läggs mycket tidigare om ekonomin för projektet tillåter det, typ direkt efter kampanjäventyren. Svårt att motivera priset för mjukpärm, tyvärr. Även risk med sena avhopp om Hårdpärm inte nås, eftersom sådana här projekt nästan förutsätter sånt bland målgruppen.
Samtidigt förstår jag att "skaparna" av projektet tänker sig att vi som köper produkten ska får vår nyfikenhet om Magnamund stillad genom att läsa om släkten och annat och genom att spela äventyren, snarare än att använda böckerna som någon Magnamund-encyclopedia (jag vet att de flesta inte vill ha det). Just det här om Magnamunds länder verkar mest vara en kort inledning, än ett djup av material/värld att utforska, av KS-texten att döma.
Då är det lite tråkigt, som andra varit inne på, att inte få hårdpärm på böckerna.
Hårdpärm i grundutförande
Vi har fått många frågor om hårdpärm på böckerna, och det är många som väldigt gärna vill ha det. Vi har undersökt alla offerter med lupp, kollat pappersvikter och portokostnader, och nu kan vi meddela att vi skruvat på parametrarna så att vi har utrymme att ge båda böckerna hårdpärm redan i grundutförandet!
Det betyder alltså att när vi når 250 000 så kommer båda böckerna att tryckas med hårdpärm. Vi hoppas att detta kommer att glädja alla som redan backat och även övertyga några som varit tveksamma att backa att det är läge att göra så nu.
Tack för all er feedback och era kommentarer! Det är spännande att se hur det tickar uppåt, och vi känner att vi verkligen är på rätt väg och att detta beslut kommer att ge oss ytterligare skjuts mot målet.
Observera att vi inte kommer att hinna uppdatera stretch goals förrens imorgon, men det är alltså den här nyheten som gäller! Hårdpärm i grundutförandet, helt enkelt.
För Sommerlund och Kai!
Jag är mest nyfiken på Magnamund. Jag är inte så insatt i Magnamund och jag är inte så sugen på splat-books till DoD (som jag ännu inte provspelat). Det här med att skapa material till Magnamund som kan användas i DoD utanför Magnamund... är ett tveeggat svärd.
Jag som inte fascinerades på det sättet som tonåring, försöker nu (senast ikväll med "The Jungle of Horrors") att komma ikapp när det gäller Ensamma Vargen och Magnamund. Tyvärr - och det är ju mitt problem - funkar det fortfarande inte riktigt för mig.För mig som nyfiken storögd tonåring som slukade alla soloäventyr [...]