Nekromanti Ensamma Vargen och Åskfågeln på LinCon 2015?

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Som ämnet lyder. Kommer det att arrangeras något med Ensamma Vargen på årets LinCon som äger rum 14-17 maj? Och kommer Åskfågeln vara där och ha med sig sitt utbud till försäljning? Jag är riktigt sugen på att shoppa loss lite bland det utbud som ni har i er webshop och om ni ändå kommer att vara där och om jag kan handla på plats så vore det kanon!
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Någon?

Jag har kollat in hemsidan för LinCon men hittar ingen info där som tyder på att det vare sig ska arrangeras något Ensamma Vargen-relaterat eller att Åskfågeln ska vara där och sälja sina produkter.
 

lordnephilim

Veteran
Joined
17 Sep 2014
Messages
3
Fick detta i ett mail från Fenix:

"Närmast på schemat för rollspelet Ensamma Vargen ligger äventyrskampanjen Ledstjärnan som vi hoppas kunna lansera på spelkonventet LinCon under Kristi Himmelsfärdshelgen i Linköping. Vi följer sedan upp Aska över Torseth med den fristående fortsättningen Ur Mörkrets Djup, samt ett nytt kortscenario: Ett Enkelt Uppdrag"
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
Enligt rollspelsansvarig på LinCon ska Fenix-folket vara där. De verkar dock inte ha några inplanerade rollspelsarr. Möjligen demosar i sitt rum.

Jag hade gärna sett något arr från dem. De brukar ju alltid sätta ihop bra grejer.
 

InsertUsername

Veteran
Joined
17 Oct 2014
Messages
27
Tack för hjälpen!

Jag tog mig tid under kvällen att läsa allt som LinCon har skrivit ut på sin hemsida och hittade nedanstående under fliken "Spelbar". Så jag antar att det är bit man ska knalla iväg om man vill lira lite Ensamma Vargen. Och Fenix står listade under fliken "Butiker på LinCon" så om det ska säljas något av det som finns att köpa i Åskfågelns webshop så är det väl hos Fenix på LinCon eller just via deras webshop på nätet.

-

S.A.R.Z. Spelbar

KOM till oss och spela lite annorlunda och roliga spel!
DELTA i våra SM-kvalturneringar i Carcassonne och Ticket to Ride!
UPPLEV våra miniturneringar, där du har chansen att vinna finfina priser!
BLI en Kai-riddare i en av våra två konventsscenarios från Ensamma Vargen Rollspelet!
PRÖVA vårens nya brädspel och kortspel här!

Hos S.A.R.Z. Spelbar är det alltid KUL!
Arrangör: Jocke Tang (*****@gmail.com)
Pass
Tors 09:00 - Sön 13:00 : T2
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Visst kommer vi till LinCon:) Rollspelsarrangemanget sker med hjälp av SARZ Spelbar, där du an välja på ett långt och ett kort äventyr till Ensamma Vargen. Tyvärr blir det inte uppföljaren till Aska över Torseth då en miss i tidsplaneringen (till följd av att vi däckade totalt i årets influensa) gjort att vi inte hann få godkännandet från Joe Dever klart i tid.

Dessutom kommer vi dit med butik och är redo att snacka spel och kanske rentav testspela lite jakter och kapplöpningar, i Western alternativt att ta fram rollpersoner till våra spel. Vi kommer dessutom, som vanligt, att erbjuda rabatterade konventspriser - så det är ett bra tillfälle att shoppa loss!

Tyvärr har vi inga helt nya släpp med oss till LinCon, men vi kan berätta att vi hade ett mycket bra möte med vårt nya tryckeri igår som lovar gott inför framtiden. För Ensamma Vargens del var kanske det mest intressanta att vi diskuterade nya lösningar för våra kartsamlingar.

Hoppas vi ses på LinCon - vi är där från torsdag förmiddag till lördag kväll.

För Sommerlund & Kai,

Tove & Anders
 
Top