Quadrante
Grisbonde
..fast du, strunta i det.. [NY]
New York
New York
Subjektiva världar
avsaknad av högre ordning
atmosfär av förfall, atmosfär av undergång, atmosfär av olösbarhet, labyrintiska egenskaper (borgar, grottor, skogar, lönnrum, psykiska och språkliga labyrinter)
Känns som en typsik reaktion på det moderna samhället tycker jag.atmosfär av förfall, atmosfär av undergång, atmosfär av olösbarhet, labyrintiska egenskaper (borgar, grottor, skogar, lönnrum, psykiska och språkliga labyrinter)
Det är faktiskt bara riktigt, riktigt tråkiga och dåliga saker här i världen som man kan definiera precist, och det är bara de absolut största idioterna här i världen som känner ett maniskt behov av att komma fram till helt odiskutabla definitioner över sådana här saker.
Nu har jag dock nämnt tre företeelser, men det är Frankenstein som jag tycker är bäst. Inte minst för att den historien fortfarande är angelägen, medan den samtida Dracula känns ökengammal.
Överhuvudtaget tycker jag att Mary Shelley är grymt underskattad.
Överhuvudtaget tycker jag att Mary Shelley är grymt underskattad. Hon är helt klart med på min fembästalista över historiska kvinnor som jag skulle vilja hångla med.
Hon är helt klart med på min fembästalista över historiska kvinnor som jag skulle vilja hångla med. Fast det kanske är off topic? (Fredrika Bremer tar förstaplatsen, btw)
I alla fall i en svensk förort, de grå betonghusen borde verkligen renoveras, men det verkar vara omöjligt att få en budget att räcka till det samt att det är riktigt svårt att hitta rätt bland alla hus som ser lika dana ut
I och för sig ett utmärkt råd. Men genom den här tråden har jag fått lära mig att jag knappast ska marknasföra det som "ett gotiskt rollspel"