Nekromanti Enigma

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
...heter mitt rollspel som utspelar sig i en keltisk sagovärld. detta rollspel har pratats om en del på detta forum innan och nu börjar det ta form, dock med mig själv som ensam producent. Alla tidigare anmälda har hoppat av eller är för oaktiva för att räknas som - aktiva. Sådeles är det just bara jag kvar. mina tankar har börjat ta form på papper i och med tre stycken sidor Word. Jag har nästan klart vilka grundegenskaperna ska vara, nästan hälften av Sekundäregenskaperna och ett flummigt ludd om färdigheter. stridssystemet är under utveckling, inkorporerande Jonix och Arvidos, detta stridssytem kommer att vara i stort sett likadant i mitt och Arvidos projekt, de kanske till och med slås ihop, vem vet. tärningssystemet är för närvarande FV + resultatet av en T10 jämförs med svårighetsgraden, ju högre desto mer lyckad handling, exempel
Svärdskämpe Greger slår mot Motståndare B. han har skicklighet 4 i FetSvärd, och svårigheten att träffa Motsåtndare B är 10. han måste således slå en sexa eller högre på tärningen för att lyckas.

Utöver mig själv behöver jag nu ICQ-aktiva som inte har krav på sömn eller vila, med grov fantasi och de får gärna ha läst Katherine Kerrs bövker om Deverry, då de ger mig störst inspiration.
Kontakta mig på icq-uin 25717244 om du är intresserad.
Ha det gott!
PS kontaktannonsforum hit, kontaktannosnforum dit../images/icons/tongue.gif DS

Jag vet att jag har rätt!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Skissen, som jag använtr för att få ner mina iddeer på papper.. håll till godo!

Jag vet att jag har rätt!
 
Top