Nekromanti Encyklopedia Mundana

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Jag har tänkt köpa Atlasboxen till Eon med Geografica Mundana, Encyklopedia Mundana m.m. och jag undrar bara vad Encyklopedia Mundana "handlar om".
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: www.neogames.se[ANT]

jag vet, jag har redan kollat där men jag fattar inte! det står typ att det finns 5900 uppslagsord, är det inget mer?
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Encyklopedia är ett uppslagsverk över Eons värld, alla företeelser och namn. Dessutom innehåller det lite godis för de som tyckor om sånt - en massiv kronologi över Mundana. Boken rekommenderas, men kanske inte som enskilt inköp - bättre då att köpa dem tillsammans med Geografica Mundana och Fjärran riken i Atlasboxen, särskilt nu som extrapriset är ofattbart bra...

Ett annat tips, sök... (Nu får jag spö)
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Spö (OT)

Vissa personer hakar upp sig på att folk hela tiden uppmanar trådskapare att söka, men jag rekommenderar dig ändå att göra det. :gremsmirk:

-Hjalle, vänder andra kinden till.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Spö (OT)

k, varför ska man inte säga till trådskapare att söka? dumt tycker jag. Bra att du vänder andra kinden till! :gremtongue:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Spö (OT)

Det är väldigt uttjatat att så fort någon skriver något be denne att söka. Men men. Nu klipper vi det.

-Hjalle, snipp.
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Encyklopedia Mundana innehåll

"jag vet, jag har redan kollat där men jag fattar inte! det står typ att det finns 5900 uppslagsord, är det inget mer?

Den innehåller precis det som står. Dessa uppslagsord med förklaring vad det är, samt en kronologi över historien.

// Radagast
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Encyklopedia Mundana innehåll

Sida 5-73: Uppslagsord
Sida 73: Kalender
Sida 74-80:Kronologi

Kalendern innehåller tabeller med namn på veckodagar, månader och tideräkningar mellan olika kulturer. Folk frågar ibland vad det är för år i andra länder än Jargiska Kejsardömet, svaret finns helt enkelt i Encyklopedia Mundana på sida 73.
 

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
eon har tjogoelva moduler
man läser väl lite här och där igenom dom
men kanske hakar upp sig på konstiga och ovanliga ord som..
den där kulten som gilla mat var nått med g... eller den där "23" aspekten o nånting...
instället för kolla igenom alla böcker använder man den där, ooo just ja det var gluterianerna så läser man lite om det och får en liten flashabck förhoppningsvis

underbar bok enligt mig
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
I våran spelgrupp är encyklopedia mundana den värst mest värdelösa boken någonsiv, vi använder den vanligtvis som skrivunderlägg. men då jag inser att alla kanske inte har samma totalkoll på regelböckerna som vi har (vet att det är lite (mycket) skrytsamt, men det beror mest på att våra spelmöten är tre dagar långa, så vi hinner läsa mycket böcker) så inser jag även hur användbar den kan vara för andra.
 
Top