Nekromanti En zombie i födelsedags present?

Carnin

Veteran
Joined
12 Feb 2005
Messages
84
Location
Stockholm
Två av mina spelare spelar nekromantiker. De hjälps åt i labbet och fungerar som varandras assistenter. Det kom på tal under ett spelmöte om det var möjligt för den ene att ge den andre en zombie, eftersom den ene är lite bättre än den andre. Jag undrar alltså, kan en nekromantiker ge över kontrollen av en zombie till någon annan eller måste nekromantikern ge zombien en order om att lyda den andra personen (om nu ens det går)?

Om man animerar en homoculus förbrukar ju det till exempel en av de två möjliga orderna bara för att denne skall lyda mottagaren.

/Carnin - zombiefixerad
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Jag undrar alltså, kan en nekromantiker ge över kontrollen av en zombie till någon annan eller måste nekromantikern ge zombien en order om att lyda den andra personen (om nu ens det går)?

Ett sätt är att ge zombien order att lyda den andre personen. Nackdelen med det är att det tar en av de tillgängliga orderna men nekromantikern kan när som helst häva den andres kontroll med en ny order och att den nye den andre personen inte kan befalla zombien mentalt utan måste göra det verbalt.

Det går också att ge bort zombien permanent. Det kanske är samma sak med orderna där men jag skulle köra som så att för att ge bort en zombie permanent måste man väva in det i skapelsen (kanske med ett blodsoffer eller något från mottagaren) för att skapa ett band till den nye ägaren. På så sätt skulle man inte behöva offra en av orderna. Här skulle man kunna göra som det passar ifall den nye kontrollanten av zombien ska kunna beordra den mentalt eller inte.

/Jaggernaut - zombiemixer.
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
En id'e vore att skapa en effekt "Överföra kontroll av vandöd" eller liknande. Sedan skapar man en ritual av samma magnitud som den vandödes rang. Lämplig aspekt vore väl nekrotropi, antar jag.
 

Dartagnan

Veteran
Joined
15 Aug 2003
Messages
156
Location
Stockholmstrakten
Intrigera mera

Varför gå miste om ett härligt intrigspel. Den förste magikern ger bort zombien till kamraten med order om att lyda denne. En sen natt lite senare så tar han tillbaka ordern och ber zombien mörda kamraten och den illvillige magikern tar sedan kontroll över kamratens alla tillgångar, hans magiska artefakter samt dennes syster.

Hade jag varit den bättre nekromantikern så hade jag gjort så i alla fall.

Kontenta låt rollpersonerna rollspela det hela istället för att du ska servera dem ett sätt att kobolda.

/D
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Det är möjligt att "ge bort" en vandöd ja. Så de behövs ingen effekt.. more over så finns det redan en effekt i M&M. Ha det bra!!
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Intrigera mera

"Hade jag varit den bättre nekromantikern så hade jag gjort så i alla fall."

Ehm... Jaha. Du är skum. För hade jag och en polare varit nekromantiker så skulle inte jag mörda in polare för att jag ville ha hans grejor.

1 - Det är en vän. Man mördar inte vänner bara sådär. Alla nekromantiker är inte onda, inse.

2 - Jag torde inse att det är mycket bättre att låta den andra leva - jag har en assistent, någon som förstår vad jag gör, någon att diskutera och prata med, någon som faktiskt vet.

3 - Den sista kommentaren var så felaktig att jag dör. Vad får dig att tro att sessionen inte skulle rollspelas?

Nej du, det var ett bra förslag, men väldigt dåligt. Tack, men nejtack.

-Hjalle, talar kanske för sig själv, men..
 
Top