Nekromanti En Wyrd??

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Ymir said:
Säg inte att vi måste börja en balrog-diskussion om wyrder nu, bara... >_<
En Wyrd skulle helt klart spöa en Balrog!

Ehhh var det den diskussionen du menade :gremlaugh:
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Ett Eonmonster.
Väldig tingest som spenderar största del av sin tid att sova under mark men som då och då vaknar upp då det sker störningar i den magiska väven. Ofantligt stor och farlig.
 

Scullicon

Veteran
Joined
27 Mar 2011
Messages
44
Location
Göteborg
De ser ju onekligen ut som att den har ätit allt i omgivningarna. Kanske blir så stor då.

Vingarna är dock en rolig detalj, En wyrd är ju ganska klumpig ochlämnar uppenbara spår när den förflyttar sig, vingarna hade kunnat ge den lite överraskningsmoment.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
Jag måste håller med, "Wyrd" är inte ett ord som beskriver något av dessa dimensioner. Inte i närheten. Nä, inte ens i fjärran.

Men för att bidra något pseudoseriöst:
http://www.wayofwyrd.com/

Här,
"wyrd" refers to our personal destiny.
Ett slags karma.
Blir intressant när man sätter det i sammanhang med monstret.
 

Virvelmoln

Veteran
Joined
16 Jan 2010
Messages
73
Location
Borlänge
drakens färdighetschanser är för höga på draken (om ni menar högre drakar alltså) så även om de slåss på backen har wyrden ingen chans. Drakelden skadar dessutom wyrden som normalt. Så det är lite tåkigt att draken är så överlägsen tycker jag, hade vart nice om wyrden varit lite mer jämn med draken, så inte draken alltid måste vara det mest mäktiga man kan möta monsterväg. (stämmer förmodligen inte med alla rollspel, är bara lite dum och drar alla över en kam här : P )

En lich kan väl säkert bli mäktigare än en drake iof, så finns det säkert någon galen demonherre med. (samt gudar såklart, men dem är bara fuskiga ;P)

Edit: är ännu mer synd med tanke på att wyrden är en extremt cool varelse : )
 

bozar_UBBT

Warrior
Joined
21 Mar 2009
Messages
226
Location
Norrköping
Låter som att Wyrden skulle vara dålig på att slåss i ditt Eon, enligt monster i mundana har den ändå FV 20 i att krossa och gör Ob17T6 vilket är mer än en Montuach drake gör. Men i luften finns det ju inte mycket en Wyrd kan göra mot en drake nej...

OT så är båda småpotatis emot en Halkyon som lyckas överleva första rundan, ett träffande bett gör ju hela Ob56T6+2! (jo jag vet att det är tryckfel men det är ju ändå officiellt material =) )
 

Goodirk

Veteran
Joined
29 Feb 2012
Messages
1
Fast en drake i eon är ju inte precis ett monster. Och på det stora hela skulle jag nog hellre möta Draken. Båda skulle krossa min karaktär som ingenting och jag ser det mer troligt att Draken skulle låta mig gå an wyrden.
 
Top