Nekromanti En vanlig dag i NeoTech...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Jag har kommit på en sak! Det är så att... äsch... jag tar det från början, det är lättast:

Min karaktär vaknade upp på morgonen, och ville göra något coolt - i sitt lilla knarkrus... så han hämtar sin ghetto-polare Tito och åker iväg med sin skitolagliga bensinbil.
De mosar ett stängsel, kastar en brandbomb i en skitfin sportbil för att sedan börja äventyra på riktigt. Några andra ghetto-fiender kör upp bredvid och skriker skällsord till mig och Tito!! Bäst att skjuta ner allihopa med en Ingram /images/icons/laugh.gif, snuten är efter oss inom två röda sekunder. Vi orsakar 3-4 STORA seriekrockar innan vi forcerar en vägspärr, Tito blir skjuten i affrokrullen (som är större än hans överkropp, utan att överdriva) men det träffar inte huvudet och en gång (cinematiskt nog) i axeln /images/icons/wink.gif
Sedan kör vi in biljäveln i en zeppelinare och kapar den /images/icons/laugh.gif jag skjuter en snubbe i ryggen, en slår jag ihjäl med mina knogjärn och jag kastar ut 2-3 stycken från några hundra meters höjd /images/icons/laugh.gif
Efter ett tag landar vi på flygplats (ja, PÅ en flygplats, taket närmare bestämt) med snuten i häcken - men vi lyckas mirakulöst nog ta oss till en jumbojet...... piloterna var väldigt villiga att lyfta när de såg på nyheterna vad jag och Tito hade tagit oss till /images/icons/smile.gif... dessutom så skjöt vi en gisslan framför ögonen på dem, bara som bevis för vad vi tar oss till. Vi upplyser passagerarna om att vi ska flyga långt åt helvete och att de ska ta det lugnt som fan, symboliskt bara så går jag ner och blåser skallen av en snubbe med mitt hagelgevär /images/icons/smile.gif
Nu befinner jag mig i cockpiten till nästa spelmöte...

- Och jag undrar varför mina RPn dör så snabbt... nu har jag funderat lite och kommit på UNGEFÄR varför /images/icons/wink.gif någon som är lika strategiskt tänkade som jag?

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Hemm... det låter som om din RP drömmer i sitt rus eller nått... Kör ni mycket Hong Kong action i era äventyr? Personligen gör jag inte det. Men det kanske hade vatt nått att börja med. Zeppelinare? Var fick du det ifrån?

//HoBBiT - Blade Runner Zeppelinare?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Låter lite väl mycket Hong Kong för min smak...
För det första, vart finns det zeppelinare? Typ bara miljardärer har zeppelinare... det är inte lätt att ta sig till en miljardärs personliga flygplats...

Jaja, ni hade säkert kul iaf! :)

/RipperDoc
<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Zeppelinaren... :)

Vi hittade den på någon allmän flygplats i Seattle, den hade väl mellanlandat eller nå't... fråga inte mig, fråga min SL /images/icons/smile.gif Vi höll i alla fall på att skratta ihjäl oss...

Jo, vi kör nästan uteslutande alltid Hong Kong action i våra äventyr, när jag är spelledare så brukar en av mina spelare alltid vara seriös, men det leder nästan alltid till något i stil med Hong Kong action... /images/icons/smile.gif

[color:green]// P|uT0NiUm</font color=green> /images/icons/cool.gif
 

Jogge

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
23
Location
Luleå
Re: Hong Kong action

Hong kong action är ju råskoj att köra... dessutom är neotechs regler så uppmuntrande att köra HKA i, ialla fall n1.

Vi brukar inte riktigt spela med lika mycket meningslöst våld, men det kan bli lite blodigt ibland...
Pistoler är coolast /images/icons/cool.gif

Jogge - Hobbyronin
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Hong Kong action

Pistoler är coolast/images/icons/cool.gif

Jag tycker att det var rätt coolt att åka runt med en luftvärnsrobot i vanen i n1 (detta var dock innan vi började köra med mer realistiska regler: "Du kan innte köpa tunga gatlingkulsprutor i närmsta vapenhandel")

/Seinet - Var dock ganska kul när vi misstolkade reglerna om pansarhud också, en kille hade pansarhud över hela kroppen (Specialmodel SKY: 30) (och betalade bara för en enhet).


<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Känner igen själva konseptet på det hela..../images/icons/smile.gif

Jag själv spelar på ett ungfär samma karaktär, som tur är så brukar jag bränna en hlvetisk massa penga på cybernetik. Så min gubbar brukar överleva ett lite längere tag än normalt.

Ett bra ordspråk: Lite våld löser mycket, mycket våld löser allt.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
Det där var nog det löjligaste jag läst. Fy f-n för att spela sådana hjärnlösa kampanjer. Det är rent slöseri med ett sånt fint spel som Neotech.

Joham -Föredrar intelligenta kampanjer
 
G

Guest

Guest
Visst jag föredrar oxå "intelligenta" äventyr men man måste tänka på alla när man spelar ifall spelarna vill spela äventyr liknande den som beskrivs i detta inlägg, så låt dem göra deet då!

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"
 
Top