Nekromanti En till gåta...

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Den här är rätt simpel, inte alls lika förvirrande som Risings men ändå.. :gremlaugh:


[color:\\"brown\\"] Du befinner dig i en grotta. Framför dig finns två dörrar, med en illvätte framför vardera. Hur mycket du än skulle vilja slå ihjäl de besvärliga små varelserna, så kan du inte. Du har nämligen blivit varnad. Dessa illvättar är din chans att komma ut. Du vet att en av dem alltid talar sanning, och en av dem alltid ljuger, och du vet inte vilken som gör vad. Bakom ena dörren finns vägen ut, men öppnar du den andra kommer du att förintas av en fasansfull magisk fälla. Du får bara ställa en fråga till en av illvättarna för att få reda på vilken dörr som är den rätta vägen ut.

Vad frågar du? [/color]

:gremlaugh: Hyfsat lätt, kort, men lite småkul. :gremtongue:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Vad frågar du?

Jag frågar en av dom:
- Står den ljugande illvätten framför rätt dörr?
[color:\\"purple\\"]Om sanningssägaren svarar:[/color]
- Ja: Tar jag den andre vättens dörr.
- Nej: Tar jag den här dörren.
[color:\\"purple\\"]Om lögnaren svarar:[/color]
- Ja: Tar jag den andre vättens dörr.
- Nej: Tar jag den här dörren.

Dvs man guidas till rätt dörr vem man än frågar, hoppas detta funkade nu då. :gremsmile:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Gåtor på forumet.

Det börjar verka som om trenden att skriva gåtor på forumet kommer hålla i sig. Gör inte det, är ni bussiga. Detta är ett spelforum, och vi har satt upp regeln att man diskuterar sådant som hör hemma inom forumrubrikerna.

Och det gäller inte dig speciellt, Mondrin, utan ni andra också. Busungar där..
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Vi kämpar för ett eget gåtforum! [OT]

Skriver vi tillräckligt med gåtinlägg så kommer det säkert dyka upp ett eget gåtforum förr eller senare. Wee!

*skanderar* Vi vill se; ett eget gårforum! Vi vill se; ett eget gåtforum!

/Rising
som bara skojade, och som ber om ursäkt för att han började med sina dumma gåtor
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
*Skickar in hundarna*

Om någon verkligen skulle vilja ha tips till ett spel, så är det förstås tillåtet att komma med gåtor.
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Vi kämpar för ett eget gåtforum! [OT]

Dyker det upp fler så kan det resultera i varningar och avstängningar. Knyt gåtorna till rollspelsproblem så kan man diskutera dem i Rollspelsforumet, till "övriga" spel så går det att diskutera det här. Rena gåtor hör dock inte hemma här. Punkt.
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Vi kämpar för ett eget gåtforum! [OT]

Bemanna barrikaderna!
Mera gåtor! Mera gåtor!

*fniss*

/Johan
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Min hjärna vill inte funka riktigt nu (just nu förstår jag inte hur det där funkar), men jag hade nog inte kommit på det själv. Hur som helst, jag kan gå ed på att din lösning är korrekt.

/Skuggvarg
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Varför kan man inte ha gåtor i spelforumet?

Så länge det inte blir för mycket, bara...och eftersom det nu finns ett antal nya trådar om gåtor, så kan ju folk som kommer på extra gåtor skriva inlägg i de trådarna, så inte spelforumet till slut består av 90% gåtor.

/Skuggvarg
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Re: *Skickar in hundarna*

Så det krävs att någon startar en tråd där han ber om gåtor till ett spel, så är det fritt fram? :gremconfused:

Om då någon vill skapa ett spel om musik, och ber om lite bra mp3-länkar så är det ok? :gremwink: :gremgrin:

Nejmen seriöst, om man håller det till en tråd på det forum som moderatorerna tycker passar bäst då?
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: *Skickar in hundarna*

"Nejmen seriöst, om man håller det till en tråd på det forum som moderatorerna tycker passar bäst då?"

Och när tråden så småningom trillar över kanten?
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Re: *Skickar in hundarna*

Så är nog folk redan trötta på gåtor sen ett tag tillbaka :gremtongue: :gremwink:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: *Skickar in hundarna*

Så det krävs att någon startar en tråd där han ber om gåtor till ett spel, så är det fritt fram?

Ja, eller om man lägger fram en gåta på ett sätt så att den kan användas i ett spel. Nu har ju gåtorna visserligen också lagts fram på det sättet, men det verkade inte finnas något direkt behov för dom, så då blev det mest.. tjafs.

Om då någon vill skapa ett spel om musik, och ber om lite bra mp3-länkar så är det ok?
Ja, naturligtvis. Eller om man vill ha tag på lite stämningsmusik?

www.mp3.com, Need I Say More, Though I Guess You already Now Of It. (Svårt att sluta i tid där.. :gremwink:)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Western vs Gåtor

Det värsta är att min fina tråd om Kellogs Western blir en enda stor gåtdiskussion!
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Western vs Gåtor

Det värsta är att min fina tråd om Kellogs Western blir en
enda stor gåtdiskussion!


Skäll ut dina meddebattörer då, eller påpeka att det faktiskt
är sabotage med gåtor i en sådan schysst tråd. Basta.

/Alexander Gyhlesten
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Re: *Skickar in hundarna*

Hmm, ironi besegras lättast med allvar, men det visste du uppenbarligen :gremwink:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Känns lite onödigt.

Känns lite onödigt att först vara ironisk tillbaka och sedan ge ett allvarligt svar när du egentligen hade rätt.. Det känns viktigt att stå för det här med diskussioner som är inriktade på utveckling och ärlighet, i jämförelse med retoriska poänger.

Men nu blev det lite pretantiöst, så nu slutar jag.
 

haxxor

Veteran
Joined
8 Nov 2002
Messages
36
Location
Lund
Re: Vi kämpar för ett eget gåtforum! [OT]

det vore jävligt kul med ett gåt forum
 
Top