Nekromanti En tanke

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Vi kanske skulle ta och samla ihop alla bra länkar och filer som finns utspridda över hela nätet och samla dem på en sida... Med "vi" menar jag de som har lust att hjälpa till...

Jag tänker på saker som kan vara bra att ha.. Toril kartan tex.. Jag har allt för ofta varit med om att man hittar något bra som sedan råkar försvinna från nätet eller byter adress eller något.. och om vi hjälps åt kanske vi kan få tag på en del...

Lagligt? Hmm.. är det viktigt? :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Bra Tanke, + lite förslag.

Skriv sidans namn och vad den innehåller.

www.adnd.com allt om adnd, nästan alla NetBooks, forum, Chat plus mycket mera.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Bra Tanke, + lite förslag.

Jo.. men netbooks och sådant hade jag väl tänkt skulle finnas på sidan redan...

hmm..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Re: Bra Tanke, + lite förslag.

Jag har alla net.books plus de böcker som TSR släppt fria plus D&D 3rd editon Core I,II & III på datorn. sätt upp en FTP så laddar jag dit skiten fast det tar ju upp några 100MB.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Bra Tanke, + lite förslag.

humma.. jag kan slänga upp en ftp.. men jag måste nog rensa lite först.. eller så väntar jag en vecka tills jag får hem den nya datorn..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

radrat

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
105
Location
Stockholm
www.planewalker.com -den officiella planescape sidan
www.ps3e.com -en avdelning på planewalker som berör 3e

"Det spelar inte någon roll var du gör... bara du GÖR det"
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Ja, laglighet är väl viktigt då det här ändå är ett officiellt forum. Ja det är väl viktigt ändå faktiskt. WotC som har den sjysstaste policy jag känner till när det gäller att släppa gamla saker gratis/för en spottstyver bör väl behandlas på samma sätt.

Det finns väl massor av lagliga resurser att få tag på så att man inte behöver sänka sig så lågt. Eller är ni chaotic hela bunten?

Daniel "Warduke" Schenström
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Tror jag är ganska chaotic... Det jag menar är inte att sidan egentligen ska ha något med forumet att göra.. bara att den skall finnas tillgänglig... Dessutom skall det itne vara massa olagligheter där, bara se till så att allt bra folk har gjort inte råkar försvinna :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Ja dåså. Visserligen finns det väl redan en massa samlingsplatser för D&Dmaterial, men en till skadar väl inte. Däremot kan det ibland vara svårt för vissa att skilja på vad som är skyddat material och vad som inte är det. WotC har en sida om vad de tillåter websidor att låna och vad de vill att man ska be om tillstånd om. Vi får väl se vad som händer ifall ni får fart på projektet.

Daniel "Warduke" Schenström
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jo.. vi får se..

Dock kan jag nog inte starta något just nu, ifall ingen annan vill ta tag i det så får det nog ligga på is tills i sommar..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 
Top