Nekromanti En sorts spel via mail, bu eller bä

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
.113;n290163 said:
Jag tänker att systemet mest troligt blir ungefär så här: man har färdigheter mellan 1-3 och kör mot risknivåer som börjar på 2 av 6, alltså 1-2 på en tärning blir en komplikation, men man drar av sin färdighet om man har den. Är man hyfsat bra på något är det alltså riskfritt at göra enklare saker.

Ett slag kan ibland eskalera, alltså göra att man slår på nästa nivå.

T
Tex

Man ska anfalla någon bakifrån som inte upptäckt en, det är hyfsat lätt, men man slår 1 på slaget och det knakar till när man går fram, personen upptäcker dig och nu är det ett medelsvårt slag istället.

Ungefär så.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Föremål och förberedelser, eller hjälp av kontakter, ens rykte eller liknande kan oxå påverka situationer
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
3 spelare då, då sätter jag stopp tills vidare, vet inte riktigt hur mycket tid det kommer ta av mig och jag har ju 4 barn och jobb ;)

Jag håller på fixar till staden lite nu, tänker att ni ska få en översiktlig beskrivning av staden, lite allmän kunskap, samt information runtikring.

Sen beroende på vad ni väljer att inrikta er som så får ni kanske mer detaljerade beskrivningar av olika områden.

Väl där blir det oxå mer kring era karaktärer och sen kör vi igång
 
Top