Nekromanti en smart dokumenthållare - spelledarskärm

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Jag hittade denna dokumenthållare på Clas Ohlson. Plats för 20 A4 ark. När jag är spelledare så fyller jag den med den sortens tabeller, listor, mm som jag behöver för just det aktuella rollspelet.

Jag föredrar denna framför att förvara information på en spelledarskärm - eftersom man kan förvara så otroligt mycket mer information som är snabbt tillgänglig genom färgkodade flikar.

Denna tillsammans med en whiteboard tycker jag är praktiska SL hjälpmedel att ha till hands.

www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=162731687

/Eagle
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Smart! Tack för tipset. Verkar vara perfekt för SLs hemliga papper som annars riskerar att läggas så att någon spelare råkar se dem.

Whiteboard är bra, men man kan göra egna, snyggare med schysst papper med blank kartplast över. Och sedan skriva med tunn whiteboardpenna (eller "permanent" som suddas med whiteboardtusch).

En annan bra grej är att lägga kartor och sånt i blanka plastfickor som man sedan enkelt kan göra anteckningar på med tunn whiteboardpenna.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Suveränt! Vilket kanontips! Man tackar... =)
Precis vad jag behöver när jag tradar, då det brukar bli en hel del lappar och småanteckningar åt alla håll och kanter. Säga vad man vill - jag har alltid laptoppen med. Men till kludd och kladd och at-the-moment-notes föredrar jag den "analoga" skolan. =)
 
Top