Nekromanti En sak bara

ikaros

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
210
Location
Göteborg
När jag läste Risings inlägg kom jag på en idé som kanske vissa finner skrämmande :gremsmile: (vad vet jag), känner att jag bara måste dela med mig!

Tänk er att man stöter på en kuslig person som ger en ett timglas! Väser några ord om att din tid är snart kommen eller så... OSSå banlkar man ett 10 minuters timglas i bordet och låter det stå...

Oavsett hur man vänder timglaset fortsätter det bara att rinna åt ett håll. Detta borde göra de flesta spelare nervösa, speciellt då timglaset gärna drar till sig blickar när sanden sakta men säkert rinner igenom...

När den går ut så är man alldeles tyst och stilla, säger nåt i stil med det enda som hörs i den kalla koridre n är era bultande hjärtslag, väntar i en sekund på att spelarna pustar ut och DÅ slår man till med en riktigt badass monster fiende, helst plötsligt och med ett avgrundsvrål eller knäcker en penna (ala ymir) eller på annat sätt bryter tystnaden på ett definitivt sätt :gremsmile:...

Vad tycker ni?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Oavsett hur man vänder timglaset fortsätter det bara att rinna åt ett håll.
Ashäftigt.

Det vore riktigt ballt om man faktiskt använde ett riktigt timglas och ställde det på bordet framför spelarna. Okej, specialeffekten med sanden som rinner uppåt funkar inte, men det skulle göra att spelarna alltid kunde se hur mycket tid de hade kvar. Om man då spelade i realtid (som TV-serien 24) så skulle hela spelsessionen bli väldigt stressfylld och annorlunda: Bara något så enkelt som att fråga ut en person efter ledtrådar skulle bli ett stressmoment som hette duga.

Jag tycker att det låter som en idé med potential, i vilket fall som helst.
 

ikaros

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
210
Location
Göteborg
Precis, man ska ju ha ett riktigt timglas visst, jag skulle som spelledare säga att sanden bara rinner åt ett håll (spelarna får inte pilla på timglaset) för att nån smart spelare inte får för sig att med jämna mellanrum vända på timglaset...

Men timglas som ett sätt att stressa spelarna är som du säger något man kan använda mer generellt kanske, iaf om det handlar om mkt dialog och problemlösning på en plats och ett regelsystem där striderna inte tar lång tid (om man ska ha med det)

:gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad tycker ni?
Att det låter som en aldeles utormordentlig idé att skräma skiten ur enns spealre !
Gäller bara att hitta på nått som passar in på det där skräckgrejen, så det blir ett antiklimax.. Vilket vore synd på en sådan idé som du kläcker ur dig..
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Timglas

w00h00. Jag går ju nästan igång på så bra idéer, trots att det är tidigt på morgonen :gremcool:

Var kan man tänkas köpa ett timglas? Vore ju skoj både med 10-min-varianten och entimmes.
 

Jabub

Veteran
Joined
12 Apr 2005
Messages
47
Fan vilken cool ide

vore ju kul om spelarna tar det lungt och när det är 1/4 av sanden kvar försöker vända och märker att den fortfarande faller åt samma håll, då blir man stressad jaja man kan ju alltid hoppas att dom gör det

en annan sak vore kul ham har nån sorts mangetisk sand (och en magnet) i timglaset på borde så det rinner åt samma håll där också
 

ikaros

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
210
Location
Göteborg
Oooh ballt! :gremooo: lätt att jag ska skaffa en magnet (och järnpulver eller nåt)! Så satans BRA!!! (svårt att utrycka min sprudlande grädle i text)
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Re: Inget viktigt, klagar bara på allt.

Och skulle det funka så kommer nåt annat att dryga sig...som vanligt.
 
Top