Nekromanti En redig käftsmäll!!!

Hawkmoon

Veteran
Joined
14 Feb 2009
Messages
135
Spelade EON nu i helgen, då en av RP:na, en tempelriddare med 22 quadosh, slog till en "bad guy"(egentligen en allt för stöddig och fisförnäm riddare) rätt på käften. Resultatet blev att killen förlorade 16(resultatet av Ob1T6) tänder...
Kan tänka mig att han får leva på soppa och gröt resten av livet...
Borde man inte få extra mycket i smärta om man förlorar så många tänder?

//"Fredda the mean" som funderar på om det går byta användarnamn...
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Antar att han blev ganska sur!! SL borde kanske ändra antalet tänder till något mindre. Men endå så tycker jag att det är för svårt att slå någon så att han däckar. Sparkar man någon i huvudet i EON så händer det ju nästan ingenting!!!!

Cerec Tzorcelan
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Ingenting!?

Klart det blir. Bara ett blåmärke känns som bara den. Man får så jäkla ont. Tänk på att man gör lika mycket smärta i ansiktet med ett långt sår som man gör med en direkträff i pungen.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Ingenting!?

Om målet är medveten om attacken ja. Annars gäller nådastöt.

Och det minsta du ger i skada i ansiktet är ju 5 Smärta - det är en del.

-Marco Behrmann
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Ingenting!?

Glöm inte att du kan göra en kraftfull attack också... vips var du uppe i Ob2T6 i skada, och avsevärt större chans till en extraskada.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Inga problem låt honom få reda på att Dvärgarna/alverna/Cirfalerna kan få tänderna att växa ut igen.
och efter mycket om och men låt han få reda på att de kan bygga löständer..

Löständer är en gammal konst redan de gamla egyptierna (och nu skämtar jag EJ) klarade av att bygga löständer med bryggor och allt det var flera hundra år före vår tidsräckning.


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Morollan

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
106
Location
Östersund, Sverige
Re: Ingenting!?

Och är man en riktig slagdängare så har man förstås styrka 17 och vips är man uppe i 0b3T6 om man slår kraftfull. Är man riktigt häftig så har man förstås även en obeväpnad stridskonst där kross ingår, då gör man ob4T6 och då djävlar...



Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, det borde han..

Jo, han borde få ordentligt ont när han blir av med så många tänder på en gång..

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Re: Ingenting!?

Glöm inte heller att man självklart har råstyrka och stålnäve... och så vips får man Ob7t6 skadeverkan


"The meaning with war is not to die for your country,it's to make the other sonofabitch die for his"
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Däcka

Man kanske får ont men om man sparkar en människa 3 gånger kraftigt i ansiktet så däckar han ju inte!!!!!!!!!!!

Cerec Tzorcelan
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Det är helt upp till SL ifall han vill ge extra smärta. Det är DITT rollspel in neogames längre...
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Re: Ingenting!?

Kommer man verkligen upp i 7?

Ob2T6 grund
+ Ob1T6 Kross
+ Ob1T6 Kraftfullt
+ Ob1T6 Stålnäve
+ Ob1T6 Råstark

= Ob6T6
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Re: Ingenting!?

Man är oerhört dum ifall man ska slå någon och man bara har Ob1T6 i grund ifall man inte slår kraftfullt...Jag anser att nästan jämt man slå någon för att skada den så slår man kraftfullt..
 

Gorion

Veteran
Joined
22 May 2000
Messages
152
Location
Östersund
Re: Däcka

det är klart att man kan det. Ifall jag var SL så skulle jag låte den personen däcka ifall min SLP klarar chóckslaget. Annars blir det inte verklighets troget. Ok ifall det är en dvärg, tirak, barbar eller en ohyggligt kraftig mnänniska som blir sparkad så kanske den inte skulle svimma.
 

Elasaid

Veteran
Joined
16 Jul 2001
Messages
36
Location
Solna, Stockholm
Re: Ingenting!?

Råstark gör bara att man läser på nästa rad vid grundskadan vilket borde ge ett +2 på grund om den var ob2 från början...

/Elasaid - Det finns rollspelare och det finns rullspelare... vad vill DU vara?
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Ingenting!?

Sedan kan man ju istället för ett slag göra en spark. Och så har man 22 i slagsmål. Skicklighet +2 och spark +2. Sedan gör man en rundspark med sats.

grundskada ob2t6
kraftigt +ob1t6
kross +ob1t6
råstark +2
Stålnäve (borde funka på fötter också) +ob1t6
Skicklighet +2
Spark +2
Rundspark med satts +ob2t6

Ob8t6+2 i skada.

Ajaj.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top