En portal öppnar sig

Rangertheman

Myrmidon
En nyfiken fråga kring något som diskuterades före senaste avsnittet av Glass Cannon Networks Shadowdark-spelande:

En portal öppnar sig plötsligt framför dig. Genom portalen ser du en främmande värld.

Skulle du kliva in i portalen? Varför/varför inte?

Alltså här och nu? På riktigt? Absolut inte!

Jag är den där tjockisen man ser bli nedsprungen av zombies i början av zombieland.

Idioten som stannar för att hjälpa vad som visar sig vara ett mordiskt spöke.

Fåntratten som genar över kärret och blir uppäten av varulven.

Jag är den som dör för att visa att situationen är alvarlig.

Kom tillbaka om två år kanske jag svarar annorlunda.

Skulle du kliva in i portalen?
Nej!
Varför/varför inte?
Jag har blivit skadad av för mycket rollspel.
Man behöver ett helt äventyrargäng med coola spells och en massa magisk utrustning för att göra sånt.
Och det är ändå alltid en fälla. Sen får man grinda utav bara fanken för att ta sig tillbaks.

:t6r-5: :t6b-2:
//EvilSpook

En nyfiken fråga kring något som diskuterades före senaste avsnittet av Glass Cannon Networks Shadowdark-spelande:

En portal öppnar sig plötsligt framför dig. Genom portalen ser du en främmande värld.

Skulle sakna familj och vänner för mycket. De skulle undra vart fan jag tagit vägen. Men om jag fick en returbiljett så vore jag intresserad!

"Oj, en portal in till WH40k-världen?" = Jag springer i motsatt riktning

"Oj, en portal in till Star Wars-världen?" = Ojojojoj jag måste tänka ...

"Oj, en portal till Old World?" = Nääääää ... eller .... nej.

:D

Men som redan sagts, familjen skulle hålla mig kvar. Men OM jag var helt själv så skulle jag kanske ta chansen.

En helt främmande värld där jag inte har en aning om vad som väntar mig, eller om jag någonsin kan komma tillbaka.
Nä, jag tror inte det va.

Som ett absolut minimum skulle jag nog vilja observera genom portalen ett tag innan jag ens funderar på att kliva in i den.

Nope. Tänk om portalen stängs och jag är på "fel" sida om den? Skulle jag aldrig få träffa min familj igen? Nä, alldeles för stor risk.
Men tack för tankenöten. Den spelgrupp jag spelleder för har precis fått träffa sin nemesis som flydde genom en portal. Vore kul att på nått sätt fortsätta med vad han gjorde när han klev ut på andra sidan. Detta ska filas på. Tack!

Back