Nekromanti En oväntat fiende?(spoiler spelare)

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Om man ser till Dräparna i Colonan så är de ju en riktigt fanatisk krigarkult men vad skulle hända om de börjar tänka på lite annat än att "bara" återupprätta det Coloniska Imperiet och utrota alla drakväktare?

Hur många är dräparna egentligen?
Vad skulle hända om de plötsligt fick för sig för att försöka lägga delar av Consaber under sig eller? eller varför inte försöka ena folket i tokon och colonan och göra dessa till en krigsmakt(det skulle ju bli en del problem om de försökte ena tokon då dessa dyrkar den stora draken men man vet ju aldrig med dräparna då de gör det mesta för att få som de vill).

Vad tror ni och har ni kanske något annat intressant att ta upp?
Jag tar upp detta då jag ska blanda in dräparna i min kampanj framöver.
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Har för mig att dräparna bara är några få byar uppe i norr. Ett utvalt gäng av invånarna skolas i den dödliga (och unika) stridskonsten och blir några slags elitkrigare vars krigskonst gått mellan tusentals år. Deras enda intresse verkar vara att döda drakar och det är dessutom utvalda sådana.

Jag tror de inte är tillräckligt många för att ens försöka göra ett anfall mot Consaber. Oavsett om de reser på heavédrakar och slungar sten (som enligt David Eddings är världens bästa vapen kan det verkas) så lär riddarna vara tillräckligt häftiga för att rida ner dem.

Dräparna kanske är en rkaft att räkna med för att slå ut vissa små men mäktiga enheter. De är ju ganska bra på att döda drakar så kanske de funkar lika bra på att attackera annat också.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Har för mig att dräparna bara är några få byar uppe i norr.

Lite mer än några få skulle jag tro (dock inte överdrivet många för det) och dessutom är det väl stora byar också? Har för mig att drakväktaren Asham har bränt ett par drakdräparbyar och är de bara några få av dem så skulle det bli ganska tomt däruppe.

Jag tror de inte är tillräckligt många för att ens försöka göra ett anfall mot Consaber.

Definitivt inte.

Oavsett om de reser på heavédrakar och slungar sten (som enligt David Eddings är världens bästa vapen kan det verkas) så lär riddarna vara tillräckligt häftiga för att rida ner dem.

Ehh!? Vad har David Eddings med heavédrakar och slungor att göra?

Dräparna kanske är en rkaft att räkna med för att slå ut vissa små men mäktiga enheter. De är ju ganska bra på att döda drakar så kanske de funkar lika bra på att attackera annat också.

Det är ju bara löjligt att de skulle vara så skickliga på att dräpa riktiga drakar som Roman framställer dem.

/Jaggernaut - biter Xavius.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: En oväntat fiende?(spoiler spelare)(OT)

Ehh!? Vad har David Eddings med heavédrakar och slungor att göra?
Vad han har att göra med heavédrakar är inget, men med slungor så verkar det som(enligt Ingtar) att Eddings tycker att detta är världens bästa vapen.

//Kanturi, informerar...
 

Enshadi

Warrior
Joined
11 Aug 2003
Messages
381
Location
Göteborg
Angåedne Eddings (OT)

Bara ren OT. men ifall ni läst Tjuven athalus förekommer det fåraherdar som med bara slungor tar sisådär fem kavallerister själv. att han sedan inte verkar ha en aning om hur ett medeltida fältslag går till (kavallerister dödas inte av taggbuskar) stärker bara min uppfattning om att han inte vet vad han skriver om. Men det är ren OT och ska inte tas här. förlåt
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Eddings/NeoGames (Jag är INTE paranoid) OT

Ehh!? Vad har David Eddings med heavédrakar och slungor att göra?
Inte hälften så mycket som Eddings har att göra med Eon i allmänhet, som bekant använder Eddings och Neo sig av samme "målare" för omslags bilder. Keith Parkinson eller vad han nu kallar sig är förståss Eddings själv. Liksom Marco Behrmann, Krille och alla andra namn som förknippas/förknippats med Neo egentligen bara är en person...

Just det David Eddings. Ända sedan David Eddings gick med i en sekt som dyrkar stenar och kristaller har han svurit att få hela världen jordens ungdom att tro på sekten ondskefulla budskap.

Han började med att skriva en fantasy serie som var ganska snäll, riktade sig till en ganska ung publik och handlade om stenar som styrde världen.

Eddings hade inte riktigt räknat med den framgång han fick. Åtminstone inte att det skulle gå så enkelt och att han skulle nå folk i så olika åldrar. Sagan om Mallorea skrev han i en något mognar ton för att hålla intresset uppe bland sina lite äldre läsare.

Nästa drag var att skriva en serie som var för de ännu lite äldre, den innehåller cyniska och bittra människor, prostituerade och folk som är relativt rappa i mun och ja just, det hela kretsar kring en sten.

Så här skule man kunna hålla på hur länge som helst (åtminstone Eddings tycks lyckas med det :gremgrin: ), ny bokserie, ny sten.

Så undrar man då: Var FAN är stenarna i Eon?

De finns inte där, ÄN...

Eddings böcker har som sagt var lästs av väldigt många unga människor. Men unga människor vet man inte alltid var man har. Eddings började oroa sig för att folk uppskattade våldet, personerna, de prostituerade eller vitsigheterna, men inte hans älskade stenar.

Efter en stunds grubblande bestämde han sig för att han kunde skriva ett rollspel, om han sedan utrustade varje bok med ljudupptagnings enheter kunde han höra hur folk spelade.

Meningen var förstås att se vilken betydelse stenarna hade i rollspelarnas liv, om nästan alla spelare har med stenar i sina kampanjer vet Eddings att det är dags för nästa drag.
Annars blir det nog en fantasy serie med stenar till...

Så frågan är alltså: Hur många av er är egentligen D.Eddings viljelösa slavar? Hur många ser stenar som det mäktigaste i världen?

Jag har ända sedan Sagan om Mallorea hatat Eddings och hans stenar och gjort mitt yttersta för att gå till botten med det här...
Nu när jag har röjt mig själv finns det en chans att jag kommer överleva dygnet... Kanske har jag underskatta Eddings anhängar skara? I sådantfall är vi kanske nära en stendyrkande värld och då känns ändå döden som en utväg...
Men snälla, jag ber er, STENA MIG INTE!!!

Ps. Bifogar även en fil med D.Eddings i, så att ni som står på min sida vet hur han ser ut och kan vidta mått och steg, alternativt hålla er undan... Ds.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Re: Eddings/NeoGames (Jag är INTE paranoid) OT

Jag stöttar dig grabben....
Har en tröja du kan få.... med långa armar.... jätte mysig, man kan krama sig själv med den... hehe
nej då
Förstår att du röjt din indentitet men de kan itne spåra dig, vi har ju själv vårat försvar!
Världen ljusnar gudarsgryning
äntligen ser vi ljuset framför oss, när änglarna återförenas med de vackra färgerna av vitt kommer vi sluta segrandes och paradiset ännu en gång visa sin forna glans... :gremsmile:
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Re: Eddings/NeoGames (Jag är INTE paranoid) OT

Liksom Marco Behrmann, Krille och alla andra namn som förknippas/förknippats med Neo egentligen bara är en person...

Jo det visste man.

Just det David Eddings. Ända sedan David Eddings gick med i en sekt som dyrkar stenar och kristaller har han svurit att få hela världen jordens ungdom att tro på sekten ondskefulla budskap.

Fan! Det är ju så uppenbart, tack för att du öppnade ögonen på mig broder!

Så undrar man då: Var FAN är stenarna i Eon?

De finns inte där, ÄN...


Njae jo litegrann...De första (minor stones) har redan anlänt och håller på att förbereda ankomsten för de lite bättre (major stones) som sedan ska verka tillsammans för att få ditt de ännu högre (master stones) som slutligen ska nedkalla den allra högsta (grandmaster stone).

De (minor stones) jag har stött på är.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">De svarta pärlorna i Regnsynd - elaka stenar som tagit skepnaden av pärlor för att förvirra.
Conjungiterna från L&H - magiska stenar fyllda av ohelig kraft
Sedan kom jag att tänka på det officiella äventyret Diamantäpplet, har inte läst det än så jag vet inte men jag misstänker fuffens där också</font></td></tr></table>

Så frågan är alltså: Hur många av er är egentligen D.Eddings viljelösa slavar? Hur många ser stenar som det mäktigaste i världen?

De allra flest skulle jag gissa, jag hade också blivit en viljelös slav (var det inte riktigt men var på god väg) om inte du fått mig att inse sanningen.

Ps. Bifogar även en fil med D.Eddings i, så att ni som står på min sida vet hur han ser ut och kan vidta mått och steg, alternativt hålla er undan... Ds.

Den tycks har försvunnit. Jag anar en konspiration.

/Jaggernaut - plirar misstänksamt på stenar
 
Top