Eddings/NeoGames (Jag är INTE paranoid) OT
Ehh!? Vad har David Eddings med heavédrakar och slungor att göra?
Inte hälften så mycket som Eddings har att göra med Eon i allmänhet, som bekant använder Eddings och Neo sig av samme "målare" för omslags bilder. Keith Parkinson eller vad han nu kallar sig är förståss Eddings själv. Liksom Marco Behrmann, Krille och alla andra namn som förknippas/förknippats med Neo egentligen bara är en person...
Just det David Eddings. Ända sedan David Eddings gick med i en sekt som dyrkar stenar och kristaller har han svurit att få hela världen jordens ungdom att tro på sekten ondskefulla budskap.
Han började med att skriva en fantasy serie som var ganska snäll, riktade sig till en ganska ung publik och handlade om stenar som styrde världen.
Eddings hade inte riktigt räknat med den framgång han fick. Åtminstone inte att det skulle gå så enkelt och att han skulle nå folk i så olika åldrar. Sagan om Mallorea skrev han i en något mognar ton för att hålla intresset uppe bland sina lite äldre läsare.
Nästa drag var att skriva en serie som var för de ännu lite äldre, den innehåller cyniska och bittra människor, prostituerade och folk som är relativt rappa i mun och ja just, det hela kretsar kring en sten.
Så här skule man kunna hålla på hur länge som helst (åtminstone Eddings tycks lyckas med det

), ny bokserie, ny sten.
Så undrar man då: Var FAN är stenarna i Eon?
De finns inte där, ÄN...
Eddings böcker har som sagt var lästs av väldigt många unga människor. Men unga människor vet man inte alltid var man har. Eddings började oroa sig för att folk uppskattade våldet, personerna, de prostituerade eller vitsigheterna, men inte hans älskade stenar.
Efter en stunds grubblande bestämde han sig för att han kunde skriva ett rollspel, om han sedan utrustade varje bok med ljudupptagnings enheter kunde han höra hur folk spelade.
Meningen var förstås att se vilken betydelse stenarna hade i rollspelarnas liv, om nästan alla spelare har med stenar i sina kampanjer vet Eddings att det är dags för nästa drag.
Annars blir det nog en fantasy serie med stenar till...
Så frågan är alltså: Hur många av er är egentligen D.Eddings viljelösa slavar? Hur många ser stenar som det mäktigaste i världen?
Jag har ända sedan Sagan om Mallorea hatat Eddings och hans stenar och gjort mitt yttersta för att gå till botten med det här...
Nu när jag har röjt mig själv finns det en chans att jag kommer överleva dygnet... Kanske har jag underskatta Eddings anhängar skara? I sådantfall är vi kanske nära en stendyrkande värld och då känns ändå döden som en utväg...
Men snälla, jag ber er, STENA MIG INTE!!!
Ps. Bifogar även en fil med D.Eddings i, så att ni som står på min sida vet hur han ser ut och kan vidta mått och steg, alternativt hålla er undan... Ds.