Superskurk
Veteran
Jag satt och knåpade lite på stridskonster i Vapenmästaren och till sist kom jag på en som jag gillade skarpt som jag kunde dela med mig här.
Stridskonst: Aunurisk vapenträning. (Vanlig)
Moment: Stridssvärd eller Slagsvärd, Sköld (välj typ av sköld).
Tekniker: Avancerat anfall:Hugg, Precisionsanfall:Närstrid, Två vapen.
________[Dödande anfall, Mästaranfall:Hugg.]
Tekniken Momentspecialisering ingår för de moment man väljer.
Stridskonsten är poängmässigt som Faulks vapenträning (Vanlig).
Man bör vara Aunurier för att få lära sig den. Men vilken SL som helst kan ju byta namn på den och göra den global eller nåt.
Vad är det då som är så bra med denna stridskonst?
Eftersom den är klassad som vanlig så är den tillgänglig för många yrken när man skapar sin rollperson.
De flesta lär sig stridssvärd och sköld men är man tillräckligt stark så kan man svinga ett slagsvärd tillsammans med en sköld. Bra defensiv och offensiv kapacitet. Mer om det nedan.
För rollpersoner så har den en enorm potential eftersom de brukar efter en del äventyrande ha stora pengapungar och höga färdighetsvärden. Man kan då få en äckligt bra slagkraft även utan magi.
Teori
Snabbt anfall -1obT6
Precisionsanfall -2
Mästaranfall:Hugg +1obT6+2
(Dessa tar ut varandra)
Skadebonus:Hugg +1obT6+2
Färdighetsvärde 26+ +2obT6
Slagsvärd +3obT6
Fauchonklinga +2
Höghärdad klinga +2
Kvalitetsstål +1
Skade summa 7obT6+3
Trots att du hela tiden gör snabba anfall och siktar så gör du alltid en extraskada om du träffar ett oskyddat område.
Med Dödande anfall så ökar amputationsrisken - vilket för övrigt är jävligt häftigt om du frågar mig - en del.
Samt sköld och Två vapen.
Allt detta från en vanlig stridskonst.
Har du också knåpat ihop en stridskonst så dela med dig.
Stridskonst: Aunurisk vapenträning. (Vanlig)
Moment: Stridssvärd eller Slagsvärd, Sköld (välj typ av sköld).
Tekniker: Avancerat anfall:Hugg, Precisionsanfall:Närstrid, Två vapen.
________[Dödande anfall, Mästaranfall:Hugg.]
Tekniken Momentspecialisering ingår för de moment man väljer.
Stridskonsten är poängmässigt som Faulks vapenträning (Vanlig).
Man bör vara Aunurier för att få lära sig den. Men vilken SL som helst kan ju byta namn på den och göra den global eller nåt.
Vad är det då som är så bra med denna stridskonst?
Eftersom den är klassad som vanlig så är den tillgänglig för många yrken när man skapar sin rollperson.
De flesta lär sig stridssvärd och sköld men är man tillräckligt stark så kan man svinga ett slagsvärd tillsammans med en sköld. Bra defensiv och offensiv kapacitet. Mer om det nedan.
För rollpersoner så har den en enorm potential eftersom de brukar efter en del äventyrande ha stora pengapungar och höga färdighetsvärden. Man kan då få en äckligt bra slagkraft även utan magi.
Teori
Snabbt anfall -1obT6
Precisionsanfall -2
Mästaranfall:Hugg +1obT6+2
(Dessa tar ut varandra)
Skadebonus:Hugg +1obT6+2
Färdighetsvärde 26+ +2obT6
Slagsvärd +3obT6
Fauchonklinga +2
Höghärdad klinga +2
Kvalitetsstål +1
Skade summa 7obT6+3
Trots att du hela tiden gör snabba anfall och siktar så gör du alltid en extraskada om du träffar ett oskyddat område.
Med Dödande anfall så ökar amputationsrisken - vilket för övrigt är jävligt häftigt om du frågar mig - en del.
Samt sköld och Två vapen.
Allt detta från en vanlig stridskonst.
Har du också knåpat ihop en stridskonst så dela med dig.