WRNU En miljard olästa meddelanden

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Hej alla technowizards. Jag har, i och med uppdateringen och migreringen, en miljard olästa meddelanden (egentligen bara lite över 1500, men ni fattar). Det är ju gamla meddelanden som nu listas som olästa, och gamla konversationer som verkar splittats upp i flera separata och så.

Jag vet att jag kan köra "mark as read", men då betar jag bara av 20 åt gången. Finns det något haxx som gör att man kan markera alla som lästa?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Inte vad jag har hittat. Men du kan markera en sida, gå till nästa och markera den, osv.

Och sen kör du »mark as read«.

/Dante – som precis gjort så med strax över 7000 meddelanden.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag gjorde (EDIT: nästan) som Dante.

"Selected" -> "Select all" -> "Choose Action" -> "Mark conversations read" -> "Go" -> "Prev".

"Bara" sex klick per sida, 457 sidor… Funkade ganska bra att göra samtidigt som jag slöglodde på Brooklyn 99 häromkvällen =)
 
Last edited:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Då gjorde du inte som jag.

Selected -> Select all -> Next -> Selected -> Select all -> Next […] Mark conversations read -> Go
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,471
Inte vad jag har hittat. Men du kan markera en sida, gå till nästa och markera den, osv.

Och sen kör du »mark as read«.

/Dante – som precis gjort så med strax över 7000 meddelanden.
Det här är ju ett riktigt HaXx!!!!!1
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Det här funkar inte alls för mig. Om jag öppnar ett meddelande så sjunker siffran. Men om jag gör som Dante, eller som Krank så händer ingenting. Det funkar inte ens att markera ett enda meddelande och sen köra mark as read.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,868
Location
Stockholm
Det här funkar inte alls för mig. Om jag öppnar ett meddelande så sjunker siffran. Men om jag gör som Dante, eller som Krank så händer ingenting. Det funkar inte ens att markera ett enda meddelande och sen köra mark as read.
Du glömde inte att klicka på »Go«?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Jag missade att filtra fram bara olästa när jag höll på häromdagen. Då satt jag också och undrade varför inget hände.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
En lite mer irriterande detalj är att alla konversationer jag är med i är uppdelade. Så konversationen med ämne X med tre svar är tre konversationer med noll svar som alla har samma titel.

Übereil
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
En lite mer irriterande detalj är att alla konversationer jag är med i är uppdelade. Så konversationen med ämne X med tre svar är tre konversationer med noll svar som alla har samma titel.

Übereil
Det beror på att vBulletin(4 och 5), UBB.threads och XenForo har lite olika sätt att lagra meddelanden. Vi får tyvärr leva med det. :/
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
En mer irriterande detalj är att jag hittat konversationer där jag bara har mina svar. Dvs jag kan se att jag har skrivit en massa saker på ett ämne men ingen av de andra deltagarna har skrivit några inlägg med samma ämne. Är det någon annan som har det här problemet?

Übereil
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
En mer irriterande detalj är att jag hittat konversationer där jag bara har mina svar. Dvs jag kan se att jag har skrivit en massa saker på ett ämne men ingen av de andra deltagarna har skrivit några inlägg med samma ämne. Är det någon annan som har det här problemet?

Übereil
jag har bara kvar det andra skickat till mig.
 
Top