Nekromanti en mer seriös fråga

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
nu har jag letea över alt men har ja hittat svaret på min fråga ?? nej! så nu vänder ja mig till er .... talar tosher toshiska eller talar dom något av mudanas större språk ???

"kärlek är 15 sekunders underbara ljud -Johnny Rotten
"nature is a whore" - Kurt Cobain
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
Det är en väldigt primitiv stam (som man kan läsa) och har inte kontakt med den "civiliserade" världen (förutom någon handelsman)
så de har ett eget språk skulle jag säga, vet inte vad Krille skulle säga men... så tror jag!
du får kalla språket vad du vill enligt min mening

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Beror på lite vart de bor

Kanske talar de momulanska eller forianska. Eller någon kraftig dialekt av någon av dessa. Ungefär som Kamorianerna, så har nog varje stam ett eget språk. Titta igenom Eumo och Momulan i Mundanaboken och resonera utifrån detta. Tosher är trots allt inte så viktiga, så om du inte kommer fram till något (?) så strunta bara i språket och gör en hel Toshgrupp som aldrig får kontakt med yttervärlden så slipper du problem.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Beror på lite vart de bor

Därför att de är en obetydlig litet folkslag som bor längst bort från civilisationen. Att de sedan är en ras som knappt näms över huvud taget i modulerna kan ju vara en annan anldening.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Re: Beror på lite vart de bor

Knappast foriska väl? Foriska talas väl långt i öst, och knappast i västlanden?

Eller är jag ute och cyklar i nattmössan igen?

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
ähh pjosk!

Tosher är ju skitcoola ju!
helt klart ett av de coolaste folken!

Let's face it,
Gemini rocks..
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Re: Beror på lite vart de bor

Forion ligger längst söder på den där västra kontinenten, vilket du kan se på kartan som finsn med i SH

"The meaning with war is not to die for your country,it's to make the other sonofabitch die for his"
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: ähh pjosk!

Ja det är Tosher och Adasier som regerar Mundana i hemlighet JAG VET! (kom allt på dig Krille, trodde du skulle kunna lura mig *ser mig över axeln* men icke du... jag är allt bra klurig *ser mig över axeln igen*)

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 
Top