Nekromanti En liten trevlig sak till sökfunktionen

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Hejsan!

Jag har faktiskt ett litet önskemål om det är möjligt att fixa. Det är nämligen så att det skulle vara kul om man kunde se vart i ett inlägg ordet man sökte efter ligger. T ex att ordet blir rött och fetstilt (ungefär som i rpg.net).

Kanske kan anses vara lite smått onödigt då CTRL + F finns, men jag skulle vilja påpeka att det är mycket händigare när söker i ett större inlägg efter ordet.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jo, det saknar jag med. I förra versionen var sökordet fetstilt, vilket gjorde det mycket enklare att hitta.

(Det var iofs lite jobbigt också, för när man skulle länka till något gammalt inlägg man sökt efter så ville man ju inte att det skulle stå något ord i fet-taggar mitt i inlägget)

Förresten så saknar jag möjligheten att söka på vad en specifik användare har skrivit. Ofta vet man ju att "ja, nu skulle jag vilja länka till det där smarta som walium skrev i diskussionen som handlade om blablabla" och då vill man inte leta bland alla inlägg om blablabla som andra har skrivit.

Om det skulle gå att lösa så skulle jag sälja min själ till rollspel.nu och viga mitt liv åt att sprida ert evangelium över världsalltet och hela universum.

/Rising
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"ja, nu skulle jag vilja länka till det där smarta som walium skrev i diskussionen som handlade om blablabla"

Nä, är det sant? Tycker du att jag har skrivit något smart? Gud välsigne dig, Rising. Gud välsigne dig. :gremfrown:
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
skaffa googlebaren :gremwink:
den gör det där och en massa annat också
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
En upphottad sökfunktion är installerad på vår testsite och vi håller på att kolla så att det fungerar bra. Den innehåller allt det som angivits i denna tråd hittills, och lite till.
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Om det skulle gå att lösa så skulle jag sälja min själ till rollspel.nu och viga mitt liv åt att sprida ert evangelium över världsalltet och hela universum.
Jag tror, Rising, att du just gjorde ett stort misstag.

/Skuggvarg
 
Top