Nekromanti En liten titt i brevlådan....

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
...och vad hittar man? Jo, en Draktand.... Nu blir det till å lusläsa så att man kan bestämma sig ifall det va bra eller dåligt att prenemurera!

Föresten, hur många prenemeranter finns har ni nu på Drakens Tand?
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Tänder överallt

Jajamen, Drakens Tand har skickats till prenumeranter och lösnummerköpare. Har inga exakta siffror i huvudet men det var ett fyrtiotal kuvert som lades på lådan igår, plus återförsäljare.

Vi har förresten uppdaterat vår hemsida också. Tipsa en vän, ta en titt och lite annat. Mer kommer under helgen och nästa vecka.

http://www.drakenstand.nu/
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Re: Tänder överallt

Har inga exakta siffror i huvudet men det var ett fyrtiotal kuvert
Inte fler? Jag trodde bättre om rollspels sverge.... Nu när vi äntligen får en rollspels tidning(codex räknas inte längre, inte av min iaf.)

Och nu till sågningen av Drakens Tand.

Jag gillade den, egentligen bara en artikel som inte föll mig i smaken, men å andra sidan så faller inte splatters koncept mig i smaken heller, kan bero på det. Annars allt väl, nästan. Hade inte gjort något alls om ni i framtiden gör små recensioner av nykommet rollspels matrial. Visst, det tar plats, och naturligtvis är artiklarna med nytt matriel viktigare. Men att offra en eller två sidor/nummer och klämma in ett par en sidors eller halvsidors recentioner på nykommer vore inte alls dumt.(iofs påverkas detta till stor del om det överhuvudtaget släppt något nytt.) En annan tanke som slog mig är att det skulle va små intresant om det fanns någon återkommande artikelserie med en känd rollspelskonstruktör(olika varje gång.. ) där det står några rader om honom/henne samt att han/hon får svara på några små frågor från tidningen.

Nå, i vilket fall som helst svinkul med en rpg-tidning.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Re: Tänder överallt

Inte fler? Jag trodde bättre om rollspels sverge.... Nu när vi äntligen får en rollspels tidning(codex räknas inte längre, inte av min iaf.)
Nja, klart det finns långt mycket större potential men samtidigt så har vi inte annonserat för tidningen eller synts mer än i små notiser lite här och var. Dessutom så tror jag nog att de flesta är skeptiska till nya tidningar och alla vågar inte kasta sig över en prenumeration bara för att de råkar känna igen namnet "Drakens Tand", om ens det.

Men det kommer, det kommer. :gremsmile:

Och nu till sågningen av Drakens Tand.
Grym sågning, jag gråter blod... :gremwink:

Recensioner kommer vi inte ha i Drakens Tand av den enkla anledningen att de är färskvara, precis som nyheterna (vilka vi dock ägnar ett uppslag). Däremot funderar vi på att lägga recensioner på hemsidan i ett fint litet arkiv för att på så sätt kompensera att de inte finns i tidningen. Detsamma gäller för övrigt nyheter, som vi kommer ha på hemsidan i sinom tid.

Artiklar om spelkonstruktörer och liknande är påtänkt. Vi har dock valt en väldigt rak linje på #1 (och #2 samt troligen även #3) där det tydligt skall framgå att Drakens Tand är en resurs för rollspelare, inte något flummigt hopkok som är kul läsning för stunden men sedan aldrig öppnas igen.

Vi är väldigt nyfikna på vad våra läsare tycker och redan nu börjar det trilla in brev. Det är förstås kul - ni som fortfarande tvekar över Drakens Tand beger er med fördel till hemsidan för mer information. Den är för övrigt uppdaterad lite smått idag, mer blir det till helgen samt nästa vecka.

Tack för dina synpunkter, de uppskattas! :gremsmile:
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Blod överallt.

Grym sågning, jag gråter blod... :gremwink:
Gör du? Så hemsk trodde jag inte den va..!

Recensioner kommer vi inte ha i Drakens Tand av den enkla anledningen att de är färskvara, precis som nyheterna (vilka vi dock ägnar ett uppslag). Däremot funderar vi på att lägga recensioner på hemsidan i ett fint litet arkiv för att på så sätt kompensera att de inte finns i tidningen.
Lite småtråkigt, men det får la gå endå.
 
Top