Nekromanti En liten tabbe......

Mr Jacket

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
112
Location
Stockholm
Om man är t.ex. dvärg och slår på ålder-"tabbellen" och får medelålders, så är man är väl runt 250 år men får ändå bara fp x 2,0 som en människa fast, människan är bara runt 50 år.
Enligt mig så är man mer erfaren beroende på hur många år man levt, inte sant.

MVH Jac.
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
:)
tycker jag med... men så har alltid ålderstabellerna varit...
Man kan argumentera för en sådan grej för att dvärgarna lär sig i regel lite svårare färdigheter (grottorientering, hantverk osv), de e som många andra raser ganska konservativa. Dessutom, tror inte du att man lever ett mindre intensivt liv ifall om man lever längre?
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Dvärgar har kanske lägre iq än människor och lär sig således långsammare =)

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
kan det vara så att dvärgar får en viss rutin och gör en massa saker lika dant hela tiden. De har ju en massa år på sig att bli vana vid tex. att hugga sten.
och om man gör samma saker blir det lätt stagnation i huvudet.. och därmed lite svårt att lära sig nya ting.
(kan vi inte göra det där yxhugget idag igen?.. okej.. men du har ju gjort det på 500 träningspass redan!)

For the Emperor!!!
-Los Templarios Negro
 

Mr Jacket

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
112
Location
Stockholm
Re: Kanske det.

Ni kanske nhar rätt, men det är ändå lite konstigt.
Författarna borde ha anpassat det bättre, fast de gamla bondfilmerna är ändå bäst hur dåliga effekter det än är, om ni förstår vad jag menar.

MVH Jac.
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Detta är säkerligen för att balansera systemet lite. Vore jobbigt om man fick 250 bp när man spelade en pojkspoling till dvärg medans man fick 150 när man spelade människa. Lite orealistiskt kanske, men välbalanserat. Motsatsen vore ju att ALLA dvärgar & alver vore mastodontbra på ALLT och hade skyhöga värden på sina färdigheter.

Fast nån kanske redan sagt detta.. :gremsmile:.. .

/Hjonas

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Warent

Veteran
Joined
19 Jan 2001
Messages
37
Location
Nynäshamn, Sweden
Misstänker att "väldigt många" skulle vara alver då. en vuxen alv får inga minus modifikationerner men lika mycket FV poäng(kommer inte ihåg vad det heter) som en gammal människa, fast människan får minus i både smi, fys och sty.

//Warent
 

Mr Jacket

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
112
Location
Stockholm
Re: Jodå...

Nu vill jag också svära lite!
Hell-ettes, jä-la, sk-t, f-n. Man jämnar väll ut det med någon slags förlust för just dvärgar eller alver, inte sant.
Det är nog inget de kan ändra nu iofs, men ändå.

MVH Jac.
(Som tycker DoD är ett helt okej rollspel, men att det har vissa brister).
 

Mr Jacket

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
112
Location
Stockholm
Okej då...

Jag tycker fortfarande det är lite flummigt, men det är trots allt ett helt okej rollspel, så jag ska inte hacka ner på det mer.

MVH Jac.
 
Top