Nekromanti En liten episod ur vårat spelande...

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
... tror jag ska börja med det här varje vecka, att skriva ned lite utav ett av våra äventyr.
Jag = Tarin
Tzam = Tzam


Léaram alverna gick längst stigen, de var fyra stycken, Tarin (eller Demon alven som han var känd som), Cailean (munk inom Tokons gamla tro), Nihile (en lite annorlunda Léaramen i detta sällskap) och Eldorian (en Léaram alv från Tarins hus). Bakom dem gick det en Kiriya alv (vid namn Tzam), en magiker (som hette Adrian) och en missle pojke (som bestämt hette Winshu).
Plötsligt hördes det hur en gren bröts, Tarin tvärstannade och lyssnade, samma gjorde Cailean. Misslan fick full fart in i skogen och Tarin var inte sen att springa efter den naiva lilla pojken, för att stoppa denne, de hade blivit tillsagda att undvika att vika av från stigen då väldigt farliga saker lurade i skogarna. Då Tarin hann ifatt misslan så stod de i en liten glänta, som var omringad utav träden, misslan hade stannat upp och stod och såg på en man klädd i ringbrynja och fjällpansar. Tarin stannade upp och såg mannen som verkade leta efter någonting, eller någon.
"Meleri, nevri", sade Tarin och såg fortfarande på mannen, misstänksamt. Mannen ryckte till och vände snabbt på sig.
"Och ni är?", sade han och beskådade Tarin noga, "Demon alven" sade han ganska skeptiskt. Nu kom de andra alverna till gläntan, de hade inte besvärat sig med att springa.
"Jag behöver hjälp min vän är försvunnen"
De började genast att leta efter spår, Tarin sökte där de kommit från medans Cailean sökte mer åt öster och Eldorian sökte mer åt väster.
"Kovini", sade Eldorian och pekade på en blodpöl som nästan hade torkats upp utav marken, blodspår ledde bort mot et träd. Tarin skyndade dit och de gjorde de andra med, Tarin med dragen ishani, fast med en tygremsa lindad runt bladet.
Blodet verkade leda in i trädet tyckte Eldorian och de andra Léaram alverna, förutom Tarin som sade:
"Inne i trädet? Han sitter säkert bara på någon gren där uppe", Tarin praktiskt taget hoppade upp för trädet, med sin Ishani i den vänstra handen. Då Tarin kommit upp började han söka längst grenarna och rätt som det var så hödes ett brak och Tarin föll ned och in i den ihåliga stammen.
"Aj!", sade Tarin och han hörde hur någon stönade till. "Vem där?", sade han och vädrade i luften, "Thism!" sade han och försökte att se sig omkring, men det var kolsvart och han kunde inte röra sig, han satt fast.
"Tarin?", sade Adrian och klättrade upp han med. De andra stod där nere och såg på medans magikern hävde sig upp i trädet, inte långt efter hördes det ennu en duns och magikern var även han fången innuti trädet.
"Släng hit en dolk!" ropade Tarin, sedan märkte han att han inte kunde ta sig loss, han satt fast med båda händerna "och en arm", sade han lite ironiskt.
De som stod där ute såg hur trädet sträckte sig efter mannen som letat efter sin vän, som drog sin dolk och försökte försvara sig. Men trädet slet armen av honom och slängde den på Tarin, som satt fast i trädets mage. "Tack" ropade Tarin ironiskt och muttrade svordomar på felya alarina.
Samtidigt så höll mannen som förlorat armen på att förblöda, men det fixade Eldorian med sin läkarutrustning. Nihile tänkte efter, träd gillade inte eld vad han förstod, så han startade en stor eld i mitten utav gläntan.
"Släpp mina vänner så släcker jag elden!" ropade han, det tog ett tag innan träden bestämde sig för att släppa dem till säkerhet.


Okej.. klockan är nu snart 03:00 när jag skrivit klart denna... så jag kanske har dabbat mig lite här och var... men det får man leva med...
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
FEL... Jag kom också ner i trädet och när han eldade skadade ju trädet oss bara mer. Det var ju jag som fick ut oss genom att säga rätt saker till trädet!!!
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Nej.. du vart neddragen i marken utav ett par rötter... hallå?! sov du eller ?.. jag orkade bara inte skriva med det.. för jag fattade inte hur trädet lyckades med det utanatt det gjorde ont på dig...
Du sade ingenting för du satt nere i ett hål i marken...
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Det gjorde så ont att jag svimma. Men jag var på exakt samma ställe som dig och det var jag som bad trädet släppa åss när jag vaknade!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så var det... Fråga SL(Åberg)
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Det va Ronny som sade: "Jag släcker elden om ni släpper mina vänner!"
Jag: "Och vapnen"
Ronny: "Och vapnen!"


Jag minns det som om det var igår!!.. vänta, det var igår....

(billigt skämt på slutet där)
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
ok på sätt och vis har du rätt men inte helt!!

Det va Ronny som sade: "Jag släcker elden om ni släpper mina vänner!"
Jag: "Vi vill ha våra vapnen också"

Och sen fick du ett svärd i foten!!
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
"tror jag ska börja med det här varje vecka, att skriva ned lite utav ett av våra äventyr."

Sånt här är roligt o jag skulle vilja se lite mer berättelser ur äventyr.

Själv har jag ju samanfattat vad våra hjältar pysslar med lite då o då...fortsätter nog med det
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Gud vad du är jobbig Tzam!
Förstöra berättelsen som var så bra varför?
Det var väll onödigt. Mouja hade lyckats att fånga
ögonblicket relativt bra, men så kommer stygga Tzam och förstör... och varför? jo för små saker!

Det är ju som om en åldrig alv sitter vid en lägereld, solen har just gått ned och runt elden tillsamman med honom sitter en kasse små alvbarn och lyssnar på alven när han berättar den mest fantastiska historia. Plötsligt kommer en annan gammal alv förbi och säger
"Men snälla ni, så gick det ju inte till och det vet vi båda två. Carwelan slog inte ned en hel armé. Det var Bosse och Göran som fick sätta livet till på grund av att Carwelan hade tagit en öl för mycket. Du och jag undkom med bara några blåmärken"

Vad tror du barnen tycker då?

Kort sagt: Klaga inte på något som redan är perfekt! :gremmad:
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Du har rätt det var mycket bra skrivet.. Men jag tror att barnen skulle tycka att den var lika bra om detaljerna var rätt, och det var det som jag påpekade!!
 
Top