Nekromanti En liten bild av mig

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Det var ett tag sedan det syntes några hemmagjorda illustrationer på forumet, så nu tycker jag att det är min tur att dela med mig av mina alster. Som namnet antyder föreställer bilden mannen vars alias jag har lånat/tagit. DoD-anknytningen kan väl diskuteras, men jag föreslår att vi låter bli och bara tittar på bilden istället, utan en massa tjat:) Om jag bara blir färdig så slänger jag upp bilder på en och annan RP också.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Riktit bra faktiskt!
Nu måste jag bara lära mej skugga ordentligt så kanske jag kan delta i att lägga upp bilder jag med.

"I may be small but I can still kick your ass!"
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Jag gillade bilden. Posen var tuff och enkelhete´n som skissen får fram är bra då bilden på ngt sätt är fyllig också. En sak tyckte jag var lite konstigt.. han näsa ser inte riktigt normal ut. Kanske bara är mina jag-har-just-vaknat-ögon som ser det så fel.

Men bra jobbat. Släng gärna upp en annan bild också. Om man bara hade en scanner så hade ju man också lagt upp bilder. Men men...

mvh
/joakim kalcidis
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Jag vill inte leka konstkritiker nu, men jag tackar ändå för bilden...

Om du känner på dig att du har många bilder som du vill publicera här på forumet kan du ju frösöka spara dem i ett aningen mindre filformat än .bmp. Du kan ju försöka med .jpg...
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Jag scannade in den hos en kompis, och sparade den som en bitmapp då. Eftersom min egen dator antagligen är det äldsta lågprestanda-skräp som fortfarande är i bruk så hade jag sedan ingen möjlighet att konvertera den till en JPEG-bild. Och 197 kB är faktiskt inte jättemycket...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Manga?

tjusigt var det iaf

Tackar tackar!

Manga är det nog inte, bara japanskt. Ashley Riot är huvudpersonen i SquareSofts action-RPG Vagrant Story (PlayStation). Men visst är det de typiska karaktärsdragen för manga.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Vore jag du skulle jag teckna ganska ofta

Kluddar med blyerts gör jag mest hela tiden, vad jag verkligen skulle behöva är att lära mig hantera färg bättre. Schysst att du gillade bilden.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
han näsa ser inte riktigt normal ut. Kanske bara är mina jag-har-just-vaknat-ögon som ser det så fel.

Nej, det är nog inte dina ögon, jag förstår vad du menar. Men näsan ser lite konstig ut på de officiella bilderna också. Jag tror att det ska vara så. Möjligtvis blev den lite, lite kort.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Nog är 197 kilo ganska mycket då man sitter med ett 56K modem, det blir ca en halv minut.

Men jag kan upplysa dig om att det finns gratisprogram som kan konvertera till JPEG, och som inte kräver så mycket av datorn (borde gå med en 486:a och win 95...). Det som jag använder heter IrfanWiew, och det finns att ladda ner t.ex. <a href="http://stud1.tuwien.ac.at/~e9227474/iview336.exe">här</a> (630 kB).
 
Top