Nekromanti en liten alv fråga

Se Valine Anar

Veteran
Joined
21 Mar 2004
Messages
79
Location
Stockholm
onda alver . . .?
typ i form ac svart alver eller drows eller nått kul, alla alver kan ju inte vara helt moraliskt korrekta

menar, det måste ju finnas nån kriminel alv nånstans

kommer det mer raser?
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
onda alver . . .?
typ i form ac svart alver eller drows eller nått kul, alla alver kan ju inte vara helt moraliskt korrekta
menar, det måste ju finnas nån kriminel alv nånstans
kommer det mer raser?
varför måste det komma fler raser det finns väll inte "onda" mäniskoraser. onska är enligt mig något högst subjektivt varför inga moduler borde beskriva saker som onda utan låta folk dra sina slutsattser själv. och för den delen så om något ska vara omoraliskt så borde det vara individer eller organisationer och inte raser. och vem har påstått att tishm alltid är så moraliska eller sanari eller henea eller kirya eller learam. det finni inga onda raser men det skulle förvåna mig om det inte finns omoraliska individer i alla raser.

Lijat - som inte ens tycker att demoner som ras är onda utan bara rovdjur presis som mäniskor.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Klart det finns kriminella alver, mängder av kriminella alver. Men det finns gott om snälla alver också. Eon är helt enkelt lite mer individbaserat än mer stereotypa fantasyrollspel. En alv kan vara snäll, en alv kan vara elak, en alv kan vara lite allt möjligt, men den är framför allt sig själv, en unik individ.

Jajamensan, behöver du en ond alv går det ju jättebra att skapa en ond alv.

Vill du ha ett helt släkte onda alver är det nog bäst att du hittar på det själv. Jag tror och hoppas verkligen att Neogames aldrig kommer att släppa så onyanserade saker... öh... förutom det de redan har släppt då :gremtongue:
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Tjaa, större delen av tirakerna ser alver som onda.

Sedan så finns det så klart "onda" alver, alviska necromantiker, alviska lönnmördare, demondyrkare etc....

Men om du anser onda alver saknas så gör en egen ras.

Silvervarg ser alver som onda *viftar med sin trukh-yxa som gör ob59t6 i skada*
 
Joined
7 Dec 2001
Messages
1,052
Location
Stockholm
Ett litet tips

onda alver . . .?
typ i form ac svart alver eller drows eller nått kul, alla alver kan ju inte vara helt moraliskt korrekta
Se L&H sidan 53 för en mindre lyckad variant av det du söker. Ondska är ju iofs något högst relativt men här har du iallafall en variant av något som nog av många kan uppfattas som onda...

kommer det mer raser?
De båda kommande böckerna Barbarer & människofolk samt Bestialiska folk kommer ju iofs inte att direkt innebära att Mundana plöstligt hemsöks av mer raser än tidigare dock så kommer flera av de raser som det hittills enbart antyts om att beskrivas mer i detalj vilket naturligtvis gör dem mer gångbara.

Ljusetsriddare - som inte tycker om att tipsa om saker han gärna hade velat "sopa under mattan" vad gäller Mundana men som likväl önskar stå till tjänst
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Theres is no evil! But what is that mastaaa?

Du det finns ingen ondska i Mundana tror jag. Det tog två veckor som praoelev åt Neogames att fatta det.
Jag citerar vad en polare sa mitt under ett DD äventyr.
There is no evil my friends!
But mastaaa what is that then?
They looked up and saw a Black Dragon.
Okey some evil exist...
 
Top