Nekromanti En laglig powerkaraktär

Bishop

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
30
Location
Ja du
Vi har en kille i vår spelgrupp som har en karaktär som har ett iniativ på 105 när han utför manövrar som är reflex.
Det värsta är att detta är fullkomligt lagligt enligt boken.

Bishop
"the Hawk never leaves it's pray alive, A raven is allways the first to know if it does"
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
hum... och spelledaren låter han spela? isåfall ska ni inte klaga... om spelledaren inte gör det men spelaren fuskar och spelar med rollpersonen ändå, ja då är det minsts agt lustigt men inte Neogames fel...
Eller ja för att vara så kort som möjligt: Man borde som SL inte tillåta vissa saker, man ska spela med sunt förnuft och bara tillåta det man vill tillåta, inte allt.

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Hur lyckas han med det?
Jag lyckas bara komma upp typ 70 i TO, även om jag har reflexmultiplexor, spinalaccelerator, Stridsvana 15 och RÖR 16.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Kanske skulle tillåta det... [ot]

Men isåfall skulle karaktären också vara tvungen att ha några tunga nackdelar för att jämna ut det hela...

->>Magnus<<- (Som längtar tills han får spelleda N2 för första gången)

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Bishop

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
30
Location
Ja du
Du fråga inte mig, men han vissade att det gick. Han har mer cyberteknik som höjer rörlighet och sådana saker
 

Bishop

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
30
Location
Ja du
Problemet är att spelledaren kan inte säga nej till killen. Okej det kan han ju men eftersom rollpersonen är skapad helt efterreglerna så. Rollpersonen är visserligen död nu, och vi har satt lite gränser på vad man får ha och sånt
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
klart man ska tillåta honom. det är ignen skillnad i TO ifall du har trettio mer än killen under eller en mer.
har han 55 och du 56 agerar du först. har han 12 och du 32677 agerar du först. OK, killen agerar med stor sannolikhet alltid först, men sen ska alla ha en runda var.
jag tycker inte det spelar någon roll.

Jag vet att jag har rätt!
 

suicidesmurf

Veteran
Joined
23 Jun 2001
Messages
18
bortsett från att RP:n kan plocka på sig ruskiga mängder skyddsvästar, alltid använda sikta och skjut och ÄNDÅ agera först.

...men med tanke på vad bishop skrev nedan verkade det inte räcka ändå.

jag vet att du inte har rätt! :)
 

Bishop

Veteran
Joined
15 Jul 2001
Messages
30
Location
Ja du
Till detta kan tilläggas att det är bara på reflex rörelser han har TO 107 eller vad det nu va han hade. är det inte det har han 70 eller nåt sånt
 
Top