Nekromanti En kompis till mig.....

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Min polare praoade idag på Hönan agda (en äffär där man kan köpa allt ifrån Warhammer till rollspelböcker) och då började vi kolla på Neotech Offensive (jag tror den hette så) och han ville skaffa den och börja med Neotech.

Vad ska han tänka på när han börjar vara SL på det?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Vad ska han tänka på när han börjar vara SL på det?

Tja, se ett par bra filmer och inspireras :gremlaugh:, exempelvis Boondock Saints, Matrix, Total Recall, Ghost in the Shell, Terminator 2 och många, många fler (det finns dessutom bättre exempel på filmer som inspirerar, jag bara plockade ur minnet).

Sedan finns det (minst) två enkla sätt att börja spela de första (egenpåhittade)äventyren:

1) Klipp och klistra. Ta delar från olika filmer och sätt ihop. Lägg till lite högteknologi och skitiga megastäder för att få rätt känsla. Spela, gärna action från början till slut. Pröva er fram med regler, och hur världen kan se ut. Blir det itne helt rätt så har man iaf fått lite action och förhoppningsvis en kul spelkväll.
2) Ta en väldigt specifik setting och gör bara karaktärer från den. Exempelvis ett par gängmedlemmar, ett par inbrottstjuvar, ett par militärer eller ett par poliser. Låt sedan dessa göra vanliga uppdrag, som att nita andra gänget/stjäla ett par tavlor/anfalla ett hus/jaga en mördare. Låt spelarna ha stor självständighet och utforska världen. Låt dem bläddra friskt i Offensiv och Hardware (till Neotech 1) för att skaffa sin utrustning. Låt dem planera själva och försök sedan bara "svara" på deras handlingar och låt dem driva äventyret framåt.

/RipperDoc
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Vi tänkte oss ett äventyr där vi antingen tog ett bageri med alla i den som gislan (bara för att ha roligt) eller att vi stack till tyskland och tog någon byggnad där.

Bra att starta med?
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Det är svårt att ta en byggnad. Vi försökte ta ett höghus en gång och det gick inte bra. Vi försökte hoppa från huset till ett annat och två eller tre av oss föll mot gatan. :gremgrin:
Men det var roligt att spela och det är väl det viktigaste eller?

mvh cozcin
 
Top