Nekromanti En Handfull Artiklar och En Handfull Äventyr - status?

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
I april skrev Åskfågeln att material från En Handfull Artiklar och En Handfull Äventyr ska komma ut allteftersom, istället för att vänta på att allt ska vara klart innan publicering.

Undrar om det första materialet kan vara på gång nu eftersom det gått 4 månader?
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Absolut jag instämmer.

Tänker mest på att Ömfotingen ska ju tryckas så det kanske är därför den dröjer, men någon av alla de artiklar som ska ingå i dessa paket borde vara klar att skicka ut som PDF vid det här laget.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi jobbar på ett flertal olika titlar till Western IV och inom kort kommer vi att börja skicka ut material som Ömfotingen och delar ur En Handfull Artiklar och En Handfull Äventyr.

/Anders & Tove
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Inom kort är nu en månad sedan, vad är senaste status på En Handfull Artiklar och En Handfull Äventyr?
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Förseningar är okej för saker kommer emellan (sjukdom, ekonomiska missöden, felplaneringar, you name it. Alla drabbas av sånt men vissa mer än andra vilket är väldigt trist. Alla här önskar väl er god hälsa etc gissar jag) men vi är nog en hel del Western-fans som önskar mer frekventa uppdateringar.

Jag är dundernöjd med de produkter jag fått hem hittills vilket ni inte kunnat ta miste på i vår mailkorrespondens men blir lite förundrad över att nya projekt lanseras innan Western-materialet från crowdfundingen ens har släppts. Ömfotingen skulle dykt upp i april, garanterat till 4e juli. Nu är det mitten av september och ingen ömfoting än. Inte ens som pdf som utlovades "snart". Inte heller har nånting ur En handfull artiklar eller En handfull äventyr dykt upp vilket förstås är tråkigt.

Hur som helst, hoppas ni mår bra och att ni sluppit drabbas av mer sjukdom och elände.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Roligt att se att första artikeln till En handfull artiklar kommit ut och Hillbillyland är allt en mysig liten sak.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
andersb80: Nice att höra att! Jag beställde aldrig något av "en handfull" grejerna själv utan förbeställda den collectors editionen som fanns vid förbeställningstillfället och då ingick "Ömfotingen" som bonus om jag inte har blivit dement. Längtar fortfarande efter det äventyret :-(

Ge mig en liten recension av "Hillbillyland" så jag kan gräma mig över vad jag missat! Please! :)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Minimoni;n203755 said:
andersb80: Nice att höra att! Jag beställde aldrig något av "en handfull" grejerna själv utan förbeställda den collectors editionen som fanns vid förbeställningstillfället och då ingick "Ömfotingen" som bonus om jag inte har blivit dement. Längtar fortfarande efter det äventyret :-(

Ge mig en liten recension av "Hillbillyland" så jag kan gräma mig över vad jag missat! Please! :)
Jag har bara ögnat artikeln som kom nu snabbt, men jag tror det är samma artikel som publicerades i Fenix nr 3, 2014 !
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Minimoni;n203928 said:
Inkognito: Ok, då missade jag med andra ord inget nytt till western.
Jag tror inte det, som jag förstått det kommer en stor del av "En handfull.." bestå av artiklar som tidigare publicerats i Fenix. I vissa fall kanske lite längre, omskrivna och/eller med nya illustrationer (främst de äldre skulle jag tro..)

I förrgår kom äventyret "Revolverns Lag" som pdf, och som en del av "En handfull..". Det släpps ju dock snart i tryckt form att inhandla så inget missat! :)
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Från kickstarter kampanjen:
"Denna samlingsvolym är exklusiv för Westerns Crowdfundingkampanj. I sitt nuvarande utförande består En Handfull Artiklar av 34 olika artiklar, många helt nyskrivna och unika för crowdfundingen. Men det finns även med westernartiklarna ur Fenix med – nu omarbetade för den nya upplagan av spelet"

Undrar hur många som ska vara nyskrivna? 50 %? Än så länge är 2 av 2 inte nya?

På senaste "Kvinnor i blått och grått" står det t.o.m. Fenix nummer 13,2013 uppe i hörnet. Ska bli intressant och kolla vad som är omskrivet.

Är Hillbillyland omskrivet alls?
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
andersb80;n204076 said:
Från kickstarter kampanjen:
"Denna samlingsvolym är exklusiv för Westerns Crowdfundingkampanj. I sitt nuvarande utförande består En Handfull Artiklar av 34 olika artiklar, många helt nyskrivna och unika för crowdfundingen. Men det finns även med westernartiklarna ur Fenix med – nu omarbetade för den nya upplagan av spelet"

Undrar hur många som ska vara nyskrivna? 50 %? Än så länge är 2 av 2 inte nya?

På senaste "Kvinnor i blått och grått" står det t.o.m. Fenix nummer 13,2013 uppe i hörnet. Ska bli intressant och kolla vad som är omskrivet.

Är Hillbillyland omskrivet alls?
Något annat än att allt Western-material som publicerats i Fenix skulle komma med vore konstigt, med tanke på att det är digitalt format och ingen direkt utrymmesbegränsning som med en tryckt bok. Hur många artiklar (ej äventyr) har det publicerats i Fenix, orkar någon sammanställa och räkna? :)
Måste vara betydligt färre än 34?

Vad gäller För en handfullävenryr har 1/1 varit nya grejer, och ingen liten grej heller (och fler äventyr verkar vara i samma klass)! Förvisso kanske inte helt exklusivt eftersom man kan köpa äventyret tryckt, men ändå unikt att få det som pdf!

Personligen skulle jag tycka det var värt 250kr om det så var 34 artiklar som alla var original från Fenix jag fick i pdf. Jag scannade 2-3 stycken vid ett tillfälle för att ha det samlat och det var bra drygt! :D (..och ja, det längsta av mottagna Fenix-alster var ett av dem jag ödslade dyrbar tid på att scanna själv, givetvis....)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,019
Location
Ereb Altor
Aha, det var ju typ det jag efterfrågade häromdan. Så, "En handfull..." är exklusiv för kickstarters? :(
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Är det 34 artiklar från Fenix så har jag redan betalat för dom genom att köpa Fenix, så det vore ju lurendrejeri.Nej 50 % borde vara nya i alla fall i mitt tycke. Det vore rimligt för 250 kr.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
andersb80;n204286 said:
Är det 34 artiklar från Fenix så har jag redan betalat för dom genom att köpa Fenix, så det vore ju lurendrejeri.Nej 50 % borde vara nya i alla fall i mitt tycke. Det vore rimligt för 250 kr.
Ja, nu har man ju utlovat att "många" av de 34 ska vara nyskrivna. Jag uppskattar ändå att det skickas ut artiklar allt eftersom nu och jag kan tänka mig att de nyskrivna kanske inte är de som går snabbast att färdigställa.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Nej det är bra de lassar ut de artiklar som är gamla och färdiga. Finns ju ingen anledning att vänta med det.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
andersb80;n204286 said:
Är det 34 artiklar från Fenix så har jag redan betalat för dom genom att köpa Fenix, så det vore ju lurendrejeri.Nej 50 % borde vara nya i alla fall i mitt tycke. Det vore rimligt för 250 kr.
Vilka artiklar som ingår i En Handfull Artiklar finns med på crowdfundingsidan för Western,

http://igg.me/at/western

/Anders & Tove
 
Top