Nekromanti En Högländarinas dilemma(Spoiler för SF Demagoger)

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Jag har lyckats komma in i en spelgrupp där resesällskapet består av min kvinnliga Ordens krigare, en manlig nattländare och även en verklighets frånvarande Dimalv som hela tiden sätter min rp i svåra, snåriga och dråpliga situationer hela j-vla tiden. Hon är på gränsen till ett samanbrott. :gremtongue: I alla bemärkelser.

Inte nog med det. Dimalven och nattländaren bråkar som ett par pubertetsstinna tvillingar. Konstant och högljudt.

Vad ska jag göra.....................Hjälp någon. Snälla
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Ja, du alla möjliga och omöjliga situationer. Min vän nattländaren är oärlig och stjäl, och finns ingen stans att finna när det blir det minsta problem. Vilket det blir hela tiden.

Alven har levt i ett torn hela livet och aldrig sett någon annan levande varelse förutom sin närmaste familj. Han ser allt som ting och vill studera dem, vilket har satt oss i mer än en knipa. Dessa knipor slutar nästan alltid med att jag får dra mitt svärd för att inte bara försvara deras liv utan även mitt eget, från diverse förargade bybor, handelsmän och dyligt.
När jag sedan försöker att förklara för dessa pojkar att man inte kan bete sig på dessa sätt, så tittar de på mig som om jag vore från Mars eller nåt.

Dessa två har lyckat att få Mirtai (min rp) att förlora sitt Hederssvärd, och sin strids hingst Caligula (det närmaste en familj hon hade) ja han dog i det sista sennariot vi spelade pga nattländaren och hans snea världs bild.

"Oups vi har 30 ulvryttare på väg hit och alven är medvetslös. vi borde ge oss av men jag måste bara se om jag kan hitta mina knivar först." Tycker nattländaren.

Men SL har lovat att jag ska få pukla på honom sådär lagom nästa gång vi spelar.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Alven har levt i ett torn hela livet och aldrig sett någon annan levande varelse förutom sin närmaste familj. Han ser allt som ting och vill studera dem, vilket har satt oss i mer än en knipa. Dessa knipor slutar nästan alltid med att jag får dra mitt svärd för att inte bara försvara deras liv utan även mitt eget, från diverse förargade bybor, handelsmän och dyligt.
Prova att gå därifrån och låta dem reda ut sina egna knipor ibland.

När jag sedan försöker att förklara för dessa pojkar att man inte kan bete sig på dessa sätt, så tittar de på mig som om jag vore från Mars eller nåt.
Hm, jag trodde det var män som var från Mars och kvinnor som var från Venus...
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Det hade kanske fungerat om inte hon hade så förbaskat hög moral och hederskänsla. Men vi får väl se hon får väl snart nog och gör något kreativt åt problemen.....Hoppas jag
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Det hade kanske fungerat om inte hon hade så förbaskat hög moral och hederskänsla.
Men det kan man ju vända på. Beter de sig omoraliskt och ohedersamt så kan det ju vara en anledning att säga "Det här vill jag inte var med på!" och låta dem reda ut det själv.
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Det stämmer. Att göra så mott nattländaren vore inga problem men Dimalven, han är ju igentligen inte omoralisk eller ohedersam. Han beter sig som ett barn och fatta noll av hur världen fungerar, han inser inte att han gör fel.

Sedan så är det så att min rp känner att hon måste hjälpa denna Dimalv. Han kan inget om hur man tar hand om sig själv och då menar jag inget. Han är en relativt bra magiker men i övrigt så är han lika hjälplös som ett barn.
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: En Högländarinas dilemma(Spoiler för SF Demago

Dessa två har lyckat att få Mirtai (min rp) att förlora sitt Hederssvärd
Det där skulle jag vilja höra mer om. Om det är de som direkt gjort att du blivit av med det torde din RP antingen döda dem eller lämna dem åt sitt öde (beroende på vad de gjort) då det ju ska vara det mest värdefulla i din RPs liv. Allt borde kretsa runt att få tillbaka svärdet framöver.
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Re: En Högländarinas dilemma(Spoiler för SF Demago

Få tillbaka det är nog ganska döfött, troligen ligger det på botten av floden där min höglandshäst drunknade. När han gav sitt liv för att rädda mig och mina resekamrater ur en situation som kunde ha undvikits om vissa i gänget inte hade varigt så förbenat giriga och totalt idiotiskt blåsta.

Något jag brukade kunna skratta åt men inte denna gången. När vi ska spela nästa gång har min SL lovat att jag ska få pukla på denna nattländare lite sådär lagom. Han ska inte kunna gå på en månad, minst. Tala det ska dröja minst två månader innan man börjar fatta vad han gurglar om.

Men jag ska också se till att de får betala mitt "nya" Hedersvärd eller liknande vapen. När vi väl når civilisationen i Cronopia där allt går att köpa.
 

Kenzui

Warrior
Joined
12 Jan 2004
Messages
389
Location
Stockholm, värmdö
Uhh, vad jag e avundsjuk på dig. även om det inte passar i inlägget. Men du kan väll skicka ner den där nattvandraren i floden att hämta svärdet? Ha det bra!
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: En Högländarinas dilemma(Spoiler för SF Demago

När vi ska spela nästa gång har min SL lovat att jag ska få pukla på denna nattländare lite sådär lagom. Han ska inte kunna gå på en månad, minst. Tala det ska dröja minst två månader innan man börjar fatta vad han gurglar om.
Ja, det låter ju okej om det inte var medvetet från deras sida att det skulle gå så.

Men jag ska också se till att de får betala mitt "nya" Hedersvärd eller liknande vapen. När vi väl når civilisationen i Cronopia där allt går att köpa.
Jag trodde hederssvärden var unika för individen. Jag skulle nog se det som att det går att köpa mycket i Chronopia men att heder och ära inte finns på prislistan. Jag skulle nog fortsatt med karaktären som en vanärad högländare. :gremsmile:
 

Dewain

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
116
Location
Torekov;Bjärehalvön, skåne
Re: En Högländarinas dilemma(Spoiler för SF Demago

Det stämmer som du skriver men min SL har ändrat lite på världen och på saker han inte var riktigt nöjd med. En av sakerna var just detta med hederssvärden och att det finns möjlighet att införskaffa ett nytt eller reparera ett skadat hederssvärd. Om man kan övertyga dvärgarna som tillverkar, reparerar dem om att man har återupprättat sin heder eller på något sätt kan bevisa att hedern aldrig blev befläkad.

Min sl har varigt runt och ändrat på allt som han tyckte var fel eller på något sätt kompliserar till det extra mycket när det inte behövs. Så mycket av orginal texter och regler har han gåt över med lupp för att få så bra och okomlpiserade regler som möjligt. Han har bland annat skrivigt ett kompendie om högländarna som är mellan 30-50 sidor, de inehåller allt från historia väsentlig för högländarna till vad för yrken som är de vanligaste m.m. Han har skrivigt liknande kompendier till nattländarna, alver och marijaputerna(tror attdet stavas något sådant).

Vissa skulle nog påstå att han är något av en perfektionist när det kommer till rollspel. Men det arbete han lägger ner på sin kamanj gör att vi får väldigt roliga och givande speltillfällen. För det mesta..
 
Top