Nekromanti En fråga...

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Det var ett tag sedan jag skrev något på den här listan, så jag tror att det är bäst att börja med att säga hej till alla - så; "Hej!"

Jag har en liten, och ganska enkel, fråga. Det är nämligen så att Cell varit snälla nog att lägga upp ett äventyr jag skrivit åt dem på sin hemsida ("the Tale of the Two Brothers"), och jag skulle bli väldigt glad om jag finge lite feedback. Så, vad jag undrar över är alltså om någon av er har läst det, spelat det, använt det eller förkastat det. Hör gärna av er! Alla åsikter är goda åsikter!

- Robert
e-mail: holrob@hotmail.com
 

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Re: Ett svar....

Hela poängen med äventyret var faktiskt att det skulle vara på engelska, eftersom det fanns så få andra på Cells hemsida som var till för andra än svenskar. Jag skulle ju alltid kunna översätta det till svenska och kolla om Cell vill lägga upp den versionen också. Om det finns intresse, d.v.s.

-Robert
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Ett svar....

Det vore ju rätt trevligt med det på svenska men jag skulle tro att det blir mycket jobb till inte så stor nytta. Gemini vänder sig ju till en något äldre målgrupp och jag tror att de flesta inte har ngt större problem med engelskan.
har inte läst hela äventyret än men så långt verkar det roligt!

-weatherman
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Re: En fråga... (spoiler?)

Jag läste igenom det för några dagar sedan och tycker inte att det verkar helt pjåkigt. Det märks kanske på sina ställen att engelska inte är ditt modersmål, men det är inget som stör. Om det är något i handlingen jag retar mig på så är det den där ousägligt korkade intrigören som avslöjar för fullkomliga främlingar att han vill mörda ståthållaren.

Ridijeck
den språkpetige
 
Top