Nekromanti En Fråga...

Firefly

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
126
Location
Mora
Existerar BattleTech fortfarande, kan man få tag på det något sätt, i så fall var?
jag har inte sett det på väldigt länge....
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Har inte Wizkids tagit över BattleTech? På sidan så heter det MechWarrior, men vad jag förstår så ska det vara samma sak..
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
ehrrm... stora skillnader?
Jag antar att ni menar Mechwarrior med vridbara baser. Skillnaderna är otroligt stora jämfört med battletech. Mechwarrior är ungefär samma som heroclix (och vad jag förstått Mage knight) fast med andra figurer. Battletech är helt annat. Att det råkar vara ungefär samma universum är den lilla delen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Jag har hört att det köptes av Microsoft i samma deal som rättigheterna till datorspelen på Battletech och Crimson Skies.

Jag vet dock inte hur sant det är.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har för mig att FanPro, som även nyproducerar jox till Shadowrun, fortfarande gör nytt jox till "klassiska" Battletech på licens av WizKids.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: en motfråga

vad är battletech?
Ett brädspel där man klampar omkring över ett hexagonbaserat landskapap i lastbilsstora robotar och utväxlar eldkraft.

Tankeställare för Battletech-fans: Även de största mecharna väger inte mer än en stor lastbil och inte mycket mer än en pansarvagn. Nu krympte de lite va?
 
Top