Nekromanti En fråga...

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Finns det något rollspel där man är på jorden, himlen och helvetet. Som man typ kan spela demon och ängel och sånt men när man kommer till jorden ser man ut som en vanlig människa. Lite Dogma (filmen) stil över det. Finns det något sånt?

Mvh coZcin
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Som man typ kan spela demon och ängel och sånt men när man kommer till jorden ser man ut som en vanlig människa."

In Nomine, till exempel?
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
hehe tack. Tror du det finns på Tradition? För det finns väll ingen annan som säljer rollspel i Göteborg? Och då menar jag inga nätbutiker. Som Neoshopen.

Mvh coZcin
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,917
Location
The Culture
Finns det något rollspel där man är på jorden, himlen och helvetet. Som man typ kan spela demon och ängel och sånt men när man kommer till jorden ser man ut som en vanlig människa. Lite Dogma (filmen) stil över det. Finns det något sånt?
Om du har onte om pengar eller inte orkar vänta tills Amazon har skickat spelet kan titta på mitt Millennium som är gratis och ger möjlighet till spel av både änglar och demoner på jorden, helvetet, paradiset och andra platser. Som en liten bonus kan man dessutom spela alla andra mytologiska oknytt du kan tänka dig.

/tobias
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
In Nomine (och Gurps In Nomine)

Det är precis så som du vill ha det. Finns som eget rollspel, och även som komplementbok till Gurps, så det är bara att välja. Sen finns det säkert några andra sådana spel också.
Leta på Tradition, SF-bokhandeln, Absolut Spel eller vilken jämra spelbutik som helst. Inte så svårt att hitta.

/Skuggvarg
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
har en spelidé som bygger lite på "The 9th gate", "Omen"(inte allihopa) och "City of Angels"... samt en javäla massa "Blacksmith"-låtar...

Men, det ligger nog gankska långt i framtiden...

Men "In Nomine", då?

/
Mask
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
Har ett ex här

In nomine. Grundat på ett franskt rollspel Inomine Satanis Magna Veritas (finns även översatt till tyska.)

Den engelska verisionen (In Nomine) är actioninriktad och syftar till ett cinematiskt spelsätt. I vår egen värld finns demoner och änglar, som beskrivna i bibeln och liknande källor. Hela idén är att spelarna deltar i den eviga kampen mellan gott och ont, vilken sida de står på är upp till spelgruppen. Simpla regler och ännu simplare rollformulär. (Jag tycker att det har vissa likheter med Vampire, men jag kan vara ensam om den åsikten. )

Har nyligen köpt det och är överlycklig över all information man kan läsa sig till. Vad alla änglakörer gör, vad de olika ärkeänglarna står för. Likväl som demonernas motsvarigheter, med prinsar och band. Ett rollspel med en mörk och elak känsla.
 
Top