Nekromanti En fråga, RiotMinds?

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
På besvärjelser som Iskast och Eldkast, som enligt boken bara täcker en 3x3 / 2x2 meters area, hur agerar man då med träffområden? Tar det ett träffområde, alla träffområden, bara totala KP, eller vad?

Och ni verkar ha glömt bort att ta med kontaktinformation på hemsidan.
 

Antraxe

Veteran
Joined
30 Sep 2001
Messages
101
Location
Umeå
Det undrar jag också. Varför har ni på riotminds inte uppdaterat regeltolkningarna? Jag ställde två frågor för ett tag sen men har inte fått svar...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,873
Location
Stockholm
Kontaktinformationen ...

... finns på startsidan och längst till höger på alla andra sidor. Visserligen måste man scrolla i sidled om man kör med lägre upplösning än 1152 x 864 pixlar, men informationen finns där.
 

Gabriel_UBBT

Warrior
Joined
29 May 2000
Messages
282
Location
Stockholm
Som jag fattar det så har de vanliga jobb som de måste sköta och som antagligen tar upp en hel del tid så att de inte kan fnula med sidan hela tiden...

För övrigt så blev jag positivt överraskad av deras hemsida måste jag säga!/images/icons/laugh.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
1024×768...

...använde 75% av surfarna enligt Micro$oft för en undersökning för nåt år sen.. En större % av de resterade procenten använde 800×600 (Hörsägen, datanördar emellan)..

/[color:448800]Han</font color=448800> som antar "låglösarna" är skolor som inte vill slänga in de fräschaste grafikkorten i sina burkar
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: 1024×768...

Inte bara skolor, utan arbetsplatser inom offentliga sektorn i allmänhet. Eller hem där det inte finns datorintresserade ungdomar.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Jag skulle ju säga Totala KP. De flesta besvärjelseeffekter som inte har direkt varit siktade mot kroppsdelar har alltid tidigare i Drakar och Demoners olika versioner haft effekt enbart på Totala KP.
Jag tycker att en bra tummregel är; Om det är en effekt som på något sätt kan täcka hela kroppen, då är det Totala KP som gäller.
Om man inte gillar detta så kan man ju dela ut skadan mellan de olika kroppsdelarna.
 

Juice

Veteran
Joined
18 Dec 2000
Messages
30
Location
Stockholm (Kista)
Mer ang. upplösningen

Det är ju roligt det där med att man måste köra med en upplösning om 1152 x 864 pixlar (eller högre) för att slippa scrolla i sidled när det på sidan påstås att: "Sidan gör sig bäst i upplösningen 1024x768". Det låter inte riktigt som om sidan gör sig bäst i den upplösningen då man måste scrolla och ha sig för att kunna ta del av all information ...
Fast vad vet jag, webmastern själv kanske bara sitter med en ruggigt stor skärm och jobbar? /images/icons/crazy.gif
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Borde ha testat [ot]

Webmastern borde ju ha testat innan han la upp sidan. men huvudsaken är ju förvisso att sidan funkar och vi kan ta del av informationen. Att det sedan är irriterande är ju en annan sak.

När kommer en fungerande persongenerator upp föresten?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
För att ge ett svar på din fråga...

...och inte bara tjöta om upplösningar..

I de gamla versionerna så gjorde besvärjelserna ELD och FROST (båda bildade en sfär på 1 m i diameter) så gav det skada på kroppsdelarna.. Antar att de är ung. likadana som de i DoD6.

/[color:448800]Han</font color=448800> som dock alltid ändå kört m att det bara gett (mer i) skada på totala KP
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
eller 640x480.

"Inte bara skolor, utan arbetsplatser inom offentliga sektorn i allmänhet. Eller hem där det inte finns datorintresserade ungdomar."

Eller så ens riktiga skärm gått sönder så att man tvingas använda sin gamla 14-tummare från -94 som inte klarar högre upplösning än 640x480 utan att få spel./images/icons/frown.gif
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Jag frågade typ Riotminds för en vecka sen men jag har fortfarande inte fått något svar ännu!
Jag tyckte att Riotminds sida funkade bättre för i alla fall!
Men jag gillar i alla fall Bestiarimet på sidan!
 
Top