Nekromanti En fråga om Mundana

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Vi är några stycken som har tänkt att börja spela Eon. En killa har nyligen skaffat grundregelboken, men det är vissa saker som jag skulle vilja veta och undrar om någon skulle vara så vänlig att hjälpa mig med.
Mundana beskrivs knappt alls i grundreglerna, vilket jag tycker är ganska knäppt.
Vad jag undrar är alltså om någon skulle kunna ge mig adressen till en sida, eller skicka en fil som innehåller kartor, information om varje land och varje lands folkslag, kulturer, religioner, tankesätt osv.
Detta skulle verkligen hjälpa till att öka realismen i rollspelet, och vi skulle helst vilja slippa att köpa Mundana boken när vi inte ens spelat spelet en enda gång.
Dessutom skulle jag vilja ha lite mer beskrivning på alver, dvärgar och andra alternativa raser som finns, för att veta hur de ser ut i Mundana. Det är möjligt att det står i grundreglerna, jag har inte läst så mycket i boken än, för jag har tenta i övermorgon och då blir det inte tid till så mycket annat...
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Gå in på www.neogames.se och klicka dig vidare till eon. Där finns det en del matnyttigt.
Sedan kan du klicka dig vidare till eon-ringen därifrån.

Rollspel & Rock
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Kolla gärna in EonSE också, där finns det en del matnyttigt, som kartor och annat trevligt.

<A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A> /Mederian - som faktiskt inte har Mundanamodulen eller någon annan landsmodul
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Snicksnack!
Nog för att man behöver den men mystik & magi och krigarens väg är bäst.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Själv tycker jag att Mundana och Religionsmodulen är första köp. Dessa två böcker är mycket viktigare än magi, mer vapen/rustningar, stridskonster och *censur* alver.

Detta är IMHO självklart.

 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
O ja, håller med totalt. Monster och varelser är ju inte fel heller (om man är SL)/images/icons/wink.gif

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Lord Samuel

Warrior
Joined
8 Jan 2001
Messages
261
Location
Linköping
Men asså:)

Poängen var ju att SLIPPA köpa modulen:)
Nu måste jag ju helt plötsligt köpa 5 moduler:(
I alla fall om jag får tro er.
Kan ni inte vara snälla och ge mig lite info ändå:)
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Men asså:)

OM du skall spela i Mundana så är den boken ett måste. Men jag tror inte det är någon här på forumet som har lust att sitta och skriva av (alt. scanna) boken bara för att glädja dig.

Gillar du krigare osv så är Krigarens väg bra att ha. Men om du vill ha mer regler och tjafs om magi så bör Mystik & Magi vara ditt val.

Faktum är att jag tycker du skall köpa ALLA böcker till Eon...

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Sereg on 2001-01-09 23:48.</EM></FONT></P>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Det viktigaste ÄR

1 Mystik och magi,,.. Ökad förstålse och förklaringar av magi reglerna du BEHÖVER DEN..
2 Tiraker.... Tiraker cooola snubbar som man kan spela ger dom en 3-D dimension..
3 Dvärgar... Du behöver denna bara om Tolkiens spökar runt dina dvärgar eller om du vill ha lite mer 3-D känsla
4 Mundana... Ibland kan det vara jobbigt att hitta på fakta om länder så då kan detta vara behjälpligt..
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Japp, en av dom roligaste kampanjer jag har spellett var när vi speltestade Consaber åt Neogames o Krille. Spelarna hittade på massor med skumma saker som när Kalle brister ut i "ti'raker ti'raker" o klappar händerna när gruppen möter en kasse tiraker i tokonmassivet eller när Cissi kommer med sitt "Neej vi måste jucksäkra herrgården!" efter att dom har kommit på att grott trollen är i brunst.

Dougald
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Men asså:)

Ja köp allt.
EON är det bästa rollspelet det är ingen fråga om det.
Den enda modulen du inte behöver är dvärgar. Det är en fruktansvärt koboldisk bok som man ska skita i totalt.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top