Nekromanti En fråga om lagen.

Oldenhaller

Veteran
Joined
10 Feb 2005
Messages
38
Location
Linköping/Lund
Jag är inte helt säker på om detta är rätt forum för denna fråga, men jag testar. Är det någon som har koll på om det är lagligt att byta böcker (rollspelsböcker då) mellan personer? Finns det någon punkt när det blir olagligt?

Till exempel skriver jag i ett av forumen här att jag inte vill ha min gamla rollspelsbok men är villig att byta den med någon annan (om den personen har något trevligt att erbjuda). Hur funkar detta? Jag kan förstå om vissa personer tycker att det utifrån etiska & moraliska regler inte är okej, men vad säger the law?

Om ni har några bra svar, så posta dom gärna.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Är det någon som har koll på om det är lagligt att byta böcker (rollspelsböcker då) mellan personer?
Så länge böckerna är din egen egendom så får du göra vad 17 du vill med dem, inklusive sälja/byta/skänka/låna ut dem.

Finns det någon punkt när det blir olagligt?
Inte inom det rimligas gräns som jag ser det.

/Anders
 

Mr White

Veteran
Joined
10 May 2001
Messages
126
Location
Göteborg
Är dem i orginal så självklart, klart man får göra det! Vad skiljer det ifrån t.ex ett antikvariat där du lämnar in tre böcker och plockar till dig en ny?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Som jag ser det så är det het ok att byta en bok mot en annan. Varför skulle det vra mer eller mindre olagligt för ?
Pengar som pengar, lixom...
Jag skulle lätt kunan byta en bok för en bok.

/ Johan K, som har 40 minuter kvar att jobba.
 

Oldenhaller

Veteran
Joined
10 Feb 2005
Messages
38
Location
Linköping/Lund
Tack för svaren! Jag var bara lite fundersam över hur det var. Rollspel.nu skulle ju kunna fixa ett forum där man kan annonsera om böcker man vill köpa/sälja, det vore ju riktigt schysst. Det vore en ide eller?
 
Top