Nekromanti En fråga om hudfärg

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: Evolution; survival of the fittest [ant]

Jag läste först "Korpen anpassar sig efter omgivningen" och tänkte "Gud vilken ball fågel, värsta kameleonten" och började genast planera beskrivningar om hur spelarna skulle få se en korps fjädrar bli allt mörkare..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som är nyvaken och gör en menlös kommentar
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Nja, det är inte så att jag letar efter ursäkter att göra alla människor bleka. Jag försöker snarare ta reda på effekterna av konstant skugga, och tyckte blekhet verkade logiskt.

"även regressiva anlag (har albinism sådana?)"

Ja ^_^
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Premiering

Dessutom innebär ljusare hy att man kan producera D-vitamin bättre. I länder där solen skiner mycket spelar detta ingen roll, då man ändå får så mycket sol (som ger D-vitamin), men om solskenet minskade skulle ljus hy premieras, då den tar in mer solljus och alltså kan producera mer vitamin D.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Bergmans lag

Vad gäller åtminstone djur i kallare områden följer de Bergmans lag, vilket innebär att djurarter som vistas i kalla områden jämfört med motsvarigheten i varmare områden -- till exempel isbjörn kontra brunbjörn -- får större kroppshydda och att de utstickande bitarna, såsom öron och nos, minskar i storlek för att (har ajg för mig) inte avge så mycket värme. Logiskt sett gäller detsamma för människor som lever i kalla klimat så länge att evolutionen kan verka.
 
Top