Nekromanti En fråga bara...

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Hej!

Jag kommer med en liten fråga här, när man t ex börjar med en karaktär som är amatör och sedan fyller han eller hon år så att han blir lärling ska man då få sätta utt några nya färdighetspoäng? Och ska man överhuvudtaget räknas som en lärling? Ja kör med dod6 reviderad utgåva så klart!

MvH Jonas
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Åldern är bara vilken YN man börjar som. Efter man väl börjat spela går man upp i YN genom att få ÄP för sina äventyr. Dock kan du som SL kanske ge dom extra ÄP om dom lever längre perioder under snabbspolning, till exempel mellan två äventyr..
 

Tegman

Veteran
Joined
19 Apr 2005
Messages
39
Location
Umeå
Men i reviderade utgåvan kör man inte med yrkesnivåer. Du får ju poäng efter varje äventyr som du får sätta ut på färdigheter etc. På så sätt blir du bättre allteftersom tiden går, istället för 'trappsteg' som det blir med levelsystem.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
när man t ex börjar med en karaktär som är amatör och sedan fyller han eller hon år så att han blir lärling ska man då få sätta utt några nya färdighetspoäng?
Jag skulle inte ge mina spelare några extra fp just för att de flyller år & "levlar" på det sättet.
Jag kör med att de är t. ex startar som amatör & sedan så får de helt enkelt växa med rollen & den färdighet som de gagnar under de olika äventyren, oavsett ålder..

/ Johan K, som äntligen sparkat igång Snösaga
 

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Jo, ja vet men man borde väl räknas som en lärling om man fyller så många år?
Men egentligen så spelare det ingen roll hehe....

Jo just det ja, när ja spelledade när vi körde förra gången så mötte rp en trollkarl och ja tänkte efterråt att:jädrans va lätt dom dödade honom...Rp är tre stycken och alla är amatörer.
Är det ja som va för snäll eller ska det va så svårt för en ensam man att döda tre amatörer? :gremconfused:


MvH Jonas
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
Är det ja som va för snäll eller ska det va så svårt för en ensam man att döda tre amatörer?
Det beror väl på vad den ensamme mannen har för yrkesnivå. Om han också är Amatör borde han ligga risigt till medans han antagligen klarar av de tre med en gäspning om han är Mästare.

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,541
Location
En mälarö
Johan K, som äntligen sparkat igång Snösaga
Låter spännande. Har ni kört Vildhjarta som intro? Hur långt har ni kommit? Hur mycket har du/planerar du att ändra (om alls)? Hur många spelare är det och vad har de för figurer?

/Anders (nyfiken)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har ni kört Vildhjarta som intro?
Japps, jag körde b. la Vildhjarta som ett deläventyr till Snösaga. Jag har även kört Trollkvinnans Gåta, Vinterskogens hemlighet & nått småäventyr till.

Hur långt har ni kommit?
Mina spelare har presis lämnat Storhavn på väg till Vreetgard.

Hur mycket har du/planerar du att ändra (om alls)?
Oooh, det var en bra fråga.. Jag vet faktsikt inte, du får fråga mig senare.. Men i nuläget så har jag tänkt att köra i stort sett rakt av.

Hur många spelare är det och vad har de för figurer?
Det är 3 stycken i min grupp, det finns en pilgrimit, en trollkarl & jägare.
 
Top