Nekromanti En fråga angående extrem trauma

Vi körde en mindre seriös kampajn för ett tag sen där jag spelade en sur och butter dvärg-magiker, som hamnade i en interessant situation vid slutet av det hela.

Han hade ståt och fått trauma ipumpad i sig av någon sorts rustnings-bekläd vandöd, och sedan ett brutet skallben av våran kära gurd som gick beserkergång.

Han slog Ob6t6 och sen Ob7t6 när han var på väg att blöda till döds, mot sitt futiga chockvärde, men lyckades genom ett mirakel överleva. (booya!)

Nu kan vi inte köra med dessa nåmera eftersom en spelare stack, och dvärgen kommer nog hinna dö innan han vaknar ändå, men jag undrar hur han faktiskt känner sig.

Han har bara ungefär en svårighets ökning pga smärta, eftersom det mesta traumat var från nekrotropiska effekter, så trots att han ligger vid dödens dör har han inte ont. Känner han då inte av den trauma han har, eller liknar det en väldigt svår backsmälla, eller vad?

När jag försöker beskriva hur han skulle kunna känna sig kommer jag inte på något som inte skulle innebära en svårighetsökning där ingen sådan finns, så jag lutar åt att han helt enkelt inte skulle inse att han inte är frisk.

DeathJester

Veteran
Vi brukar köra med att man inte kan ha mindre smärta än vad man har i trauma. Frågan är dock vad som skulle gälla när magi är inblandat.

Eventuellt så känner han väl att något är ordentligt "fel" utan att för den sakens skull känna smärta.

Craygh

Swordsman
Inte kunna ha mindre smärt än trauma? hur kan ni göra så? i skadetabellerna finns det ju allvarliga skador som ger mer trauma än smärta, ignorerar ni dem blankt eller?

Dueenlurrv

Veteran
Din smärta försvinner helt enkelt inte på naturligväg om din smärta är lika eller mindre än din trauma, du kan fortfarande ha mindre smärta än trauma om du erhållit det från skadetabellen. :gremsuck:

DeathJester

Veteran
Din smärta försvinner helt enkelt inte på naturligväg om din smärta är lika eller mindre än din trauma, du kan fortfarande ha mindre smärta än trauma om du erhållit det från skadetabellen
Som Dueenlurv sade.

Men jag kom på att det med andra ord har väldigt lite med DBM's fråga.. men men.

Wictor

Warrior
En idé kan ju vara att han typ ruttnar sönder eller nåt och att hans nerver är det som tar stryk först vilket får som effekt att han inte känner av nåt. Han kanske har vad som mest liknar stora hål på vissa håll men han känner inte av det för det. Spetälska har väl typ det problemet, deras kroppsdelar nöts liksom bort men eftersom att det är just nerverna som tar stryk först så känner de inte så jättemycket av det har jag för mig. Du kanske förstår hur jag tänker.