Nekromanti En film ni måste se...

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
... är "Romeo must die"... John Woo's version av Romeo och Julia... nån mer än jag som sett den?

Om den som är utan synd ska kasta första stenen... så kan väl jag börja...
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Fy fan vilken skitfilm....!!!!!
Bara en massa jäfla niggrer med attityd, nya bilar och guldklockor....Urrrrkkkk!!!!

Sen den där fåniga Jet Li som för det första inte kan spela....Buuuuuuuu....Och det där med att han skulle försöka ta Jackie Chan´s plats som cool kung-fu kille kan han ju bara glömma.....Många saker som Jet Li gör i filmen med hjälp av linor och snabba klipp klarar Jackie hur bra som helst utan....Buuuuuuuuu (igen)

O så handlingen.....Oj vad mycket nytt det var i den filmen....Två maffia familjer som försöker ta över varandras revir och en snäll kille som spöar upp dom alla mot slutet...ZZZzzzzzzzzzz.

Dom där 3st meningslösa effekterna där man fick se hur skelletdelar bryts av osv.......Öhhhhhh...Varför???? Gav inget alls.....

Nä...Det ända jag fick ut av den filmen var två timmar av tortyr, plågor och nackspärr...(mycket skakningar på huvudet)......

Nä...Tacka vet jag Metropolis.....Där har vi en bra film....

Så det så...

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Det är en bra film men det skulle ha skjutits mindre, Det märks att Jettt lee har kommit till hollywood.. Det syns på filmen. Men se ett par av hans japanska filmer ...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>>Och det där med att han skulle försöka ta Jackie Chan´s plats som cool kung-fu kille kan han ju bara glömma...</I>

Tror aldrig jag har betraktat Jackie Chan som en <I>cool</I> kung-fu kille... däremot en <I>kul</I> kung-fu kille. (-:

--
Åke
 

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Njä.... inte första plats, jag kallar inte det där för hong kong action... direkt... ska man se sånt, villket jag gör, ska man se riktiga gulling filmer, med asiatiskt tal och engelsk text (efter som jag inte kan asiatiska)

Direkt när en film görs i hollywood så blir det just hollywood action. Jag kan sträcka mig så långt att kalla Jacki Chan ´s filmer för hong kong action, det kan jag.

Jag har inte sett Romeo på bio, men tror inte att det hade blitt bättre för det. Men som sagt är det en bra film ur Rollspel´s ögon

//HoBBiT - "Cogito ergo doleo..."
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Tror aldrig jag har betraktat Jackie Chan som en cool kung-fu kille... däremot en kul kung-fu kille. (-:
Han kanske menar att humor är coolt?

RhiHaoEn
/Cernael san
 
Top