Dunder&Drakar En första RP till Dunder & Drakar

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Jag och @Gerkub slog våra kloka huvuden ihop och gjorde en RP för att bättre begripa oss på DunD. Det blev en Tenku (Kenku med avfilade serienr), en Rackare och Listig Filur, rätt kortväxt och stornäbbad men med en snygg struthätta och en hejare på akrobatik, gatusmart och livsfarlig med långbåge kortbåge, Fjärran Underläge där va, riktigt vassa grejer.

Använde PDF-rollformuläret från drakar.nu
bifogar PDFen ifylld så gott det gick med någon slags textverktyg som Gerkub vrenskades med, vi fyllde aldrig i alla stats för läderrustning eller kortbåge..

Hade varit guld med en ifyllbar PDF om nån har en sån i gömmorna! Än mer med ett roll20-formulär för onlinespel.
 

Attachments

Last edited:

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Oh oh, någon läser Dunder & Drakar. Och gör en rollfigur!
Menar du att rollfiguren är livsfarlig med långbåge? Man kan inte utföra Tjuvhugg med långbåge, så det känns livsfarligare att använda kortbåge.

"Tenku" är ursprungligen inspirerade av japanska Tengu, men de fick senare även låna en hel del av Kenku (som jag misstänker också är inspirerade av Tengu).
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,319
Oh oh, någon läser Dunder & Drakar. Och gör en rollfigur!
Menar du att rollfiguren är livsfarlig med långbåge? Man kan inte utföra Tjuvhugg med långbåge, så det känns livsfarligare att använda kortbåge.
Ja vi hoppas på att få spela det också! Det var lite knöggligt att fylla i pdf:en med acrobats inbyggda ifyllningsverktyg. Det hade varit riktigt gött med ett ifyllningsbart dokument som gjorde alla uträkningar till en :) (och om man får drömma stöd för onlinespel i typ roll20).

Vi missade det med långbågen! Vi tänkte först ta en armborstpistol men bytte till långbåge och missade att tänka på synergin med klassförmågan.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Jag byggde faktiskt ett verktyg för att skapa och hantera rollfigurer ("Figurtecknaren") för många år sedan och har använt det flitigt i mina spelgrupper. Och jag har länge tänkt att göra en version 2.0 av det. Och då jäklar skall ni få lov att använda det också.

Och jag skall kolla på integration med online-plattformar.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Nej det var kortbåge! Bara en typo från min sida.

Roll20-formulär hade gjort det ruskigt mkt lättare för mig att spela DunD online!
 
Top