Presentation En förlorad dotter återvänder hem till byn

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Erm. Det var ett tag sen jag var aktiv på forumet, så det kanske det är bäst att presentera mig.

Hej.
Jag heter Elin Dalstål. Jag hängde här i urtiden. Sen gjorde jag inte det för för det böev mer fokus på lajv och hängande i internationella speldesign communities. Sen blev det studier.

Och sen kom en enorm hemlängtan när jag började spela med @Ymir och @Svarte Faraonen , prata om att skriva för Kult med Petter Nallo, när [USER=4897]@GnomviD släppte Söndrade vi Falla, jag lyssnade på Nirdnordost podcast med @wilper och nu jag är här igen.

Jag är numera 35 år, har arrangerat en väldigt massa lajv och konvent, skrivit en massa i olika böcker om speldesign, frilansat lite som rollspelsförfattare och spelar för lite rollspel just nu.

Jag bor i Umeå med min flickvän Emmie som också är lajvarrangör och speldesiger. Vi bor utanför umeå i ett queer lajvar ödlemaffia kollektiv (vilket är en sanning med modifikation inte kollektiv utan ett hus med två separata lägenheter).

Jag har en enorm svart rysk terrier (sovjetisk millitärhund) och en wheaten terrier med enormt ego, fyra zebrafinkar, en ögonfransgecko, och snart en trynsnok. I övrigt gillar jag att tillverka skräckrekvisita, binda böcker, hantverk, träning och bläckfiskar.
FB_IMG_1619178790748.jpg
I rollspelsväg gillar jag adrenalin, känslor, karatärsurforskande, immersion och en tight berättelse som ger mig det.

Peppig rollspelsbild på mig:



Hundskatt:FB_IMG_1619178608820.jpg
FB_IMG_1619178583188.jpg
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Välkommen tillbaka!

Om en ögonfransgecko konstituerar en ödlemaffia så har vi också en sådan :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Så mycket fjäsk!
Jag vill istället säga: så det passar att komma nu?! Här har du övergett oss, vi har vandrat i dödens dal och så glider du in i sjunde timmen i rena kläder. Kavla upp ärmarna och visa att du förtjänar att vara här!

Eeeh, kul att se dig igen. :)
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Så mycket fjäsk!
Jag vill istället säga: så det passar att komma nu?! Här har du övergett oss, vi har vandrat i dödens dal och så glider du in i sjunde timmen i rena kläder. Kavla upp ärmarna och visa att du förtjänar att vara här!

Eeeh, kul att se dig igen. :)
Ty det var det profetsian krävde.
 
Last edited:
Top