En brinnande soptipp - Megadungeon - Feedback

God45

#PrayersForBahakan
Jag skrev en Megadungeon som en del av #Drakar25 utmaningen. Men jag behöver feedback för att göra den bättre! Skulle ni vilja titta på den och ge feedback hade jag varit väldigt tacksam ☺️

Postar detta i egen tråd utöver #Drakar25 tråden för att få fler ögon på det.

Attachments

Jag har bara läst delar, inte helheten. Men en sak som framträder för mig är hur lättläst det känns. Kändes som jag kunde skumma och ändå få en ganska bra uppfattning om saker. Vilket måste ses som ett stort plus om det ska användas runt spelbordet som referens för spelledaren.

Just! Jag gillade hur första våningen fungerar, med att slå fram rummen och att det blir ordning de kommer i. Som en lång slingrande korridor av sammanhängande rum, som egentligen blir en stor sammanhängande hall som delas upp genom dörrarna mellan rummen.

Jag har bara läst delar, inte helheten. Men en sak som framträder för mig är hur lättläst det känns. Kändes som jag kunde skumma och ändå få en ganska bra uppfattning om saker. Vilket måste ses som ett stort plus om det ska användas runt spelbordet som referens för spelledaren.
Just! Jag gillade hur första våningen fungerar, med att slå fram rummen och att det blir ordning de kommer i. Som en lång slingrande korridor av sammanhängande rum, som egentligen blir en stor sammanhängande hall som delas upp genom dörrarna mellan rummen.

Tack för feedbacken! :D

Tack för feedbacken! :D
Kommer att komma med mer, såg nu att jag kom ju inte med något som kan förbättras. Ska försöka slänga några ögon på det när jag har en lugn stund i veckan och se om jag kan komma med något som kan göra dungen än bättre :)

Oavsett, blir jag alltid lika imponerad över dina alster. Du är kreativ så det skriker om det!

Jag tycker att upplägget känns väldigt pedagogiskt. Alldeles lagom mängd beskrivningar av platserna, det hade blivit ganska oöverskådligt om platserna var mer noggrant beskrivna.

Om jag ska hitta någon kritik att ge så handlar det om följande stycke:

Är inte en våning. Det är en teleportör som skickar äventyrarna över hela världen till en slumpvis
vald plats från tabellen här nedan. Äventyrarna landar någonstans och där är de fast i en timme (en
timme i spelvärlden, inte en timme för spelarna). Efter en timme teleporteras de tillbaka till utanför
dörren oavsett vad de gör.

Jag tror att jag som spelledare hade haft lite svårt att avgöra vad som räknas som en timme i spelvärlden. Och jag förstår inte riktigt poängen med att det måste vara just en timme. Vore det inte bättre om de är fast tills spelledaren helt enkelt känner att de är färdiga? Nåja, det är en petitess :)

Sen undrar jag vur du gjort kartorna? Har du använt något särskilt program? De är riktigt fina :)

Jag tycker att upplägget känns väldigt pedagogiskt. Alldeles lagom mängd beskrivningar av platserna, det hade blivit ganska oöverskådligt om platserna var mer noggrant beskrivna.

Om jag ska hitta någon kritik att ge så handlar det om följande stycke:

Är inte en våning. Det är en teleportör som skickar äventyrarna över hela världen till en slumpvis
vald plats från tabellen här nedan. Äventyrarna landar någonstans och där är de fast i en timme (en
timme i spelvärlden, inte en timme för spelarna). Efter en timme teleporteras de tillbaka till utanför
dörren oavsett vad de gör.

Jag tror att jag som spelledare hade haft lite svårt att avgöra vad som räknas som en timme i spelvärlden. Och jag förstår inte riktigt poängen med att det måste vara just en timme. Vore det inte bättre om de är fast tills spelledaren helt enkelt känner att de är färdiga? Nåja, det är en petitess :)

Sen undrar jag vur du gjort kartorna? Har du använt något särskilt program? De är riktigt fina :)

Tack för feedbacken! ☺️

De är där i en timme bara pga de två rummen där de riskerar att frysa ihjäl. Och det behöver inte gälla alla rum utan just de som är så. Så ska ordna med det ☺️👍

Använde den här sidan för kartorna: https://donjon.bin.sh/d20/dungeon/

Orc Occupied Landfill?

(Jag har bara läst titeln.)

😂

Titeln är mer för att det är Hinnoms dal från Bibeln som alkemisk metafor för självförbättrande som är inspirarionen bakom dungeonen (vilket inte skrivs ut för jag vill fan inte gå full Narnia på folk). Fast med fantasy nonsens över hela :D

Back