Nekromanti En äventyrs-idé pott!

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Precis som namnet säger så tänkte jag att detta kan vara en tråd där man spawnar idéer till saker i äventyr. Det kan vara ett politiskt senario som man kan bygga vidare på, ett nytt monster, en gåta, en skruvad situation, en beskrivning av en plats, roliga orter att besöka, roliga karaktärer. Allt som fantasin kan bidra med! Det kan vara hur klyschigt eller nyskapande, hur detaljerat eller vagt, som helst.
Jag kan börja lite lätt:
-En Lyra som man kan spela på och skjuta pilar ifrån.
-En by någon stans i bergen där alla talar rövarspråk.
-En sorts blodiglar som lever på folks minnen men som också kan tömmas på minnen.
 

Rokan aka Daram

Veteran
Joined
9 Aug 2010
Messages
46
Location
Tving
Saft som smakar glögg... :gremwink:

Nä men den där blodigeln låter intressant^^ psykotropiska blodiglar. Olika stora minnen och ju fler minnen desto större blir igeln, mumma!

Ska fundera vidare efter en god natts sömn :gremsmile:
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
- Skepp lägger till vid piren
- de 10
- Försupna dvärgar skapar ett krogslagsmål
- En högt uppsatts affärsman kommer över en okult artefakt
- En gammal zonfarare ber er söka efter en försvunnen robotskalle
- Din flock förvandlas från varg till människa
- En svagt upplyst stad en stilla natt
- Mustiga kryddofter och förföriska kvinnor
- En hjulångare tar sig sakta fram längs en stor flod
- En spetsnäst liten man med hästsvans plirar upp mot er
- Framför er ligger skeppsvarvens stolthet och väntar
- En kanin jagas av en hare

en mening kan ju räcka ibland =)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag SLade ett kort äventyr som handlade om en flöjt som var besatt av en demon. Om man spelade på den så släpptes demonen fri för en kort stund. Den försökte då döda alla i närheten - ett försök per inidivid (andestrid) - och återvände sedan till flöjten.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
i rollspelet Legend of the Five Rings finns en äventyrsidé som jag tycker är lite rolig:

- I mitten av en flod ligger en stor sten, i stenen sitter ett svärd. Lyckas man dra loss svärdet ut stenen så väcks stenen till liv och blir en demon.
 

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
Kul idéer! I vårt senaste spelmöte skulle vi smyga in i en stor svart borg och hitta min karaktärs älskade som blivit tillfångatagen. Vi blev påkommna av en fängelsevakt som vi dödade. Med nycklarna låste vi upp fångelsehålorna i hopp om en lite avledning, vi trodde det fanns typ 5 pers men det fanns 200..det blev iallafall otroligt kul. Vad jag försöker säga är: Att snabbt byta stämning från tyst, ensam stealth till skrikande förvirring och folkmassor kan vara mycket kul.

-Ett hus där alla möbler är förvandlade människor.
 

Thedax

Veteran
Joined
30 Dec 2010
Messages
120
-Kylan isade genom mig när jag insåg sanningen..han hade inte blivit kidnappad, han hade kidnappat.
-Jag kände huden bubbla när håret plötsligt sköt ut ur min överstimulerade hårsäckar.
-...orden hade kommit ur pappegojans mun, inte kaptenens.
-Han luktade fisk...gammal fisk.
-Elden rann ner läng kvinnans bleka skuldror. Hon såg ut som en ballerina i ett flammande regn.
-Den cirkelformade örat på...kreaturens panna pulserade.
-De kvävda växterna sammlade sig för en sista attack.
-Penningpungen föll till marken
 
Top