Nekromanti En Ömfoting Steg av Tåget

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Det är extremt irriterande att Facebook lägger upp en stor vit blaffa som naggar dig att logga in. Även för vad jag gissar är helt publika sidor, som exempelvis Åskfågeln.

Jag har inte FB och kommer aldrig skaffa det. Om företag vill använda FB som plattform måste de stänga av dessa typer av nag screens fullständigt, om de vill att jag ska ta dem seriöst.

Om det inte går kan jag bara hoppas de lämnar FB för en mer användarvänlig sida. Jag kan inte se ett enda skäl till att det skulle ligga i Åskfågelns intresse att enbart göra business med FB-inloggade kunder, och att alltså avstå från övriga kundkretsen.

Tips till Åskfågeln: besök regelbundet er egen FB-sida från en annan webbläsare än den ni vanligtvis använder, där ni alltså besöker sidan helt utan inloggning. Tänk sedan igenom vad det ger för intryck när besökaren påtvingas en stor vit blaffa över hela nedre halvan av skärmen. Inte är det ett välkomnande intryck inte. Och även om det inte är ert fel, utan Facebooks, är det ju ändå till sist ert beslut att använda FB som kommersiell plattform.
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Håller med CapnZapp om FB som huvudplattform, det är inget vidare.

Har mailat Åskfågeln om att få den rabattkoden som ger 50 kr rabatt på Revolverns Lag om man köpt En Handfull Äventyr under kickstartern. Hoppas man får svar idag så man kan få Revolverns Lag för rabatterade priset 150 kr minus 50 kr istället för 175 kr - 50 kr... Vore ju tråkigt då det skulle bero på Åskfågelns möjligheter att svara på mail snabbt.
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Ställde en fråga om just detta på FB. Köpte Six Shooter edition och var osäker på hur det var med det där... Väntar på svar.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
KnightVision;n187349 said:
Ställde en fråga om just detta på FB. Köpte Six Shooter edition och var osäker på hur det var med det där... Väntar på svar.

Enligt kickstartern är "Revolverns Lag" med i "En handfull äventyr", men då som pdf.
Rabattkoden på 50kr uppfattar jag som kompensation/tack till de som redan betalt för en Revolverns lag genom En handfull äventyr (den återstående 100-lappen kan väl tänkas täcka tryck- och relaterade kostnader)

Själv var jag blixtsnabb med att gå in och beställa så jag missade rabattkoden!

Underbart att det kommer en spelledarskärm och tryckta jaktbrickor! :) (Dock hoppas jag att jaktbrickorna kan dyka upp för nedladdning tidigare!)
 

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Stämmer det som Inkognito skriver. Men som sagt för att få Revolverns Lag för 100 kr istället för 125 kr så måste de skicka ut rabattkoden idag ju.
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
Exakt var stod detta om rabattkoden? Var in och vände en snabbis på mitt Indiegogo-konto, men såg inget.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
KnightVision;n187349 said:
Ställde en fråga om just detta på FB. Köpte Six Shooter edition och var osäker på hur det var med det där... Väntar på svar.
Svar är skickat på mail och FB

/Anders & Tove
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
KnightVision;n187382 said:
Exakt var stod detta om rabattkoden? Var in och vände en snabbis på mitt Indiegogo-konto, men såg inget.
Det stod under posten om "Revolverns lag" på FB!

Nu står det här på forumet också! :)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
CapnZapp;n187338 said:
Det är extremt irriterande att Facebook lägger upp en stor vit blaffa som naggar dig att logga in. Även för vad jag gissar är helt publika sidor, som exempelvis Åskfågeln.

Jag har inte FB och kommer aldrig skaffa det. Om företag vill använda FB som plattform måste de stänga av dessa typer av nag screens fullständigt, om de vill att jag ska ta dem seriöst.

Om det inte går kan jag bara hoppas de lämnar FB för en mer användarvänlig sida. Jag kan inte se ett enda skäl till att det skulle ligga i Åskfågelns intresse att enbart göra business med FB-inloggade kunder, och att alltså avstå från övriga kundkretsen.

Tips till Åskfågeln: besök regelbundet er egen FB-sida från en annan webbläsare än den ni vanligtvis använder, där ni alltså besöker sidan helt utan inloggning. Tänk sedan igenom vad det ger för intryck när besökaren påtvingas en stor vit blaffa över hela nedre halvan av skärmen. Inte är det ett välkomnande intryck inte. Och även om det inte är ert fel, utan Facebooks, är det ju ändå till sist ert beslut att använda FB som kommersiell plattform.
Tråkigt att Facebook ställer till så mycket problem. Just nu använder vi den som huvudkanal eftersom vår nya webbplats inte är klar ännu. Har startat en tråd här på forumet där vi har postat flera att uppdateringarna som vi gjort på Facebook.

/Anders & Tove
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,331
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Så eftersom jag är rätt dålig på att använda FB samt att jag också har svårt för hur interfacet ser ut och inte hittar det jag söker. Så undrar jag om det nämns när "Ömfotingen" som pdf beräknas vara tillgänglig?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Minimoni;n187436 said:
Så eftersom jag är rätt dålig på att använda FB samt att jag också har svårt för hur interfacet ser ut och inte hittar det jag söker. Så undrar jag om det nämns när "Ömfotingen" som pdf beräknas vara tillgänglig?
Efter nästa helg.

/Anders & Tove
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,331
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Ok, nu är jag tjatig igen. Men tänk er att orden jag säger är mer frågande än otrevliga. Jag som SL skulle väldigt gärna vilja att ömfotingen kom som tryckt version, men fram tills dess så skulle en PDF göra det möjligt att spela äventyret. Vilket självklart är det viktigaste.

Så till saken, även om äventyret inte tycks redo för tryck så skulle jag väldigt mycket uppskatta en PDF.

Med vänlig hälsning, Minimoni
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Anders & Tove;n187291 said:
Vi börjar klockan 08.00 på vår Facebooksida.

/Anders & Tove
Missade tyvärr möjligheten att använda rabattkoden eftersom jag hade dåligt med pengar. ???? Men det var iaf en trevlig överraskning ni kom med. ????
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Magnamund;n189603 said:
Missade tyvärr möjligheten att använda rabattkoden eftersom jag hade dåligt med pengar. ???? Men det var iaf en trevlig överraskning ni kom med. ????
Rabattkoden för Revolverns Lag gäller fortfarande.

/Anders & Tove
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Strax augusti och suget efter mer Western ökar. Hur går det med Ömfotingen? Får vi något smakprov ur En handfull artiklar och En handfull äventyr?
????
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Magnamund;n190926 said:
Strax augusti och suget efter mer Western ökar. Hur går det med Ömfotingen? Får vi något smakprov ur En handfull artiklar och En handfull äventyr?
????
Du kommer inom kort få Ömfotingen och smakprov på en handfull artiklar och en handfull äventyr.

/Anders & Tove
 
Top